Maj 2021, številka 19 / letnik XIII.
|
Vlada bo na današnji seji obravnavala aktualne epidemiološke razmere. Predvidoma bo odločala o podaljšanju epidemije covida-19, pa tudi o sproščanju ukrepov za zajezitev širjenja okužb skladno z rumeno fazo načrta. Ministrstvo za finance pa je v luči nadgradnje davčnega sistema pripravilo še dva predloga novel zakonov, in sicer predlog novele Zakona o finančni upravi (ZFU) in predlog novele Zakona o davčnem postopku (ZDavP-2). Kaj prinašata?V tedenski osrednji izpostavljamo članek: Z novelo ZIPRS2122-A tudi spremembe pri akontaciji davka in določanju zavarovalne osnove. Omenjena novela med drugim določa poenostavljen način spremembe predhodne akontacije in opredeljuje določitev nove zavarovalne osnove za leto 2021, ki jo določamo v maju, saj je prišlo zaradi epidemioloških razmer do mesečnega zamika predložitve obračuna davka.FURS obvešča finančne institucije, da so do 31. maja dolžne dostaviti FATCA poročila in CRS poročila, prav tako pa je izdala obvestilo o dopolnitvi pogostih V&O glede MTD pri zavezancih, ki so v letih 2020 in 2019 poslovali s skrajšanim delovnim časom. Najbolj brani članki na portalu v tem tednu so: Gradbena storitev po 76.a členu ZDDV-1, Kdo je lahko delodajalec oziroma delodajalka?, Določitev maksimalne višine odpravnine, Obračun plače pri neupravičeni odsotnost z dela, Sprememba veljavnosti stališča glede davčne obravnave oprostitev prispevkov za socialno varnost pri normirancih in Vlada sprejela predloge sprememb treh davčnih zakonov. Vljudno vabljeni k prijavi na 1. FinD-INFO Dneve, ki bodo 14. in 15. junija, v naslednjem tednu pa ne spreglejte spletnega seminarja: Novosti ZDDV-1 po 1. juliju 2021 s predavateljico Mojco Müller. Za naročnike portalov FinD-INFO in IUS-INFO je spremljanje seminarja že vključeno v naročnino.Želimo vam prijeten dan in vas vabimo k pregledu pripravljenih novosti!Uredništvo FinD-INFO
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V SREDIŠČU
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KADROVSKE NOVOSTI
|
|
|
|
|
|
Kdo je lahko delodajalec oziroma delodajalka?
Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1) v 5. členu določa definicijo delodajalca. Iz drugega odstavka 5. člena ZDR-1 namerč izhaja, da je delodajalec ali delodajalka pravna in fizična oseba ter drug subjekt, kot je državni organ, lokalna skupnost, podružnica tujega podjetja ter diplomatsko in konzularno predstavništvo, ki zaposluje delavca na podlagi pogodbe o zaposlitvi. V nadaljevanju pa je v tretjem odstavku citiranega člena opredeljen tudi manjši delodajalec, ki zaposluje deset ali manj delavcev.
|
IZ SODNE PRAKSE: Določitev maksimalne višine odpravnine
Skladno z veljavno zakonodajo višina odpravnine ne sme presegati desetkratnika osnove, razen, če je v kolektivni pogodbi na ravni dejavnosti določeno drugače. Pri tem pa določba 106. člena ZDR-1 ne pomeni kogentne določbe, ki bi v primeru odpovedi pogodbe o zaposlitvi v stečaju preprečevala možnost ugodnejšega dogovora s kolektivno pogodbo ali pogodbo o zaposlitvi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DAVČNE NOVOSTI
|
|
|
|
|
|
Gradbena storitev po 76.a členu ZDDV-1
Prejeli smo vprašanje naročnice, ki navaja prejetje računa s strani dobavitelja z registrirano dejavnostjo 43.210 (po SKD-2008). Na računu je zaračunana storitev, in sicer "izdelava elektroinštalacij, montaža kablov ter priklop elementov robotskih celic z opremo". Naročnica dodaja, da je bila storitev opravljena na proizvodnji liniji stroja in k njim priključenih robotov, zanima pa jo pravilna DDV obravnava predmetne storitve.
|
|
|
Obvestilo glede dostave FATCA poročil
Finančne institucije Slovenije, ki finančni upravi, v skladu s VI. poglavjem četrtega dela ZDavP-2 sporočajo informacije o računih ZDA, o katerih se poroča (FATCA poročila) so na podlagi 266.g člena ZDavP-2 dolžne oddati informacije za poročevalsko leto 2020 do 31. maja 2021.
|
Obvestilo glede dostave CRS sporočil
Finančne institucije Slovenije, ki v skladu s III.A poglavjem četrtega dela ZDavP-2 sporočajo informacije o finančnih računih finančni upravi so dolžne oddati CRS sporočila za poročevalsko leto 2020 do 31. maja 2021.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOVOSTI V ZAKONODAJI
|
|
|
|
|
|
|
V pogajanjih za javni sektor vladna stran podala končni predlog
Na pogajanjih o odpravi preostalih varčevalnih ukrepov na področju povračila stroškov in drugih prejemkov iz delovnega razmerja, spremembah izplačilnega dneva za plače in letošnjem regresu za letni dopust, je vlada sindikatom javnega sektorja predstavila svoj končni predlog. Sindikati imajo čas za odgovor do četrtka do 13. ure.
|
Testiranje gostov možno tudi v nastanitvenih obratih
V gostinskih in nastanitvenih obratih morajo goste pred postrežbo v notranjosti oz. ob prijavi opozoriti, da za koriščenje storitev velja eden od pogojev - so prebolevniki, cepljeni ali imajo negativni test na novi koronavirus. Testiranje je možno tudi v nastanitvenih obratih, če ga opravlja pooblaščeni izvajalec, je pojasnila Maja Bratuša.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SPREJETA ZAKONODAJA
|
|
|
|
|
|
Začasna omejitev razdelitev dobičkov lizing družb
Z Makrobonitetnim priporočilom o začasni omejitvi razdelitev dobičkov lizing družb, ki je začelo veljati 8. maja in bo veljalo do 30. septembra, Banka Slovenije lizing družbam, zaradi vpliva in posledic epidemije COVID-19 na realno gospodarstvo in finančni sistem, s ciljem povečanja odpornosti finančnega sistema na finančne šoke in ohranjanja finančne stabilnosti ter preprečitve nastanka motenj v finančnem sistemu Republike Slovenije in zmanjšanja kopičenja sistemskih tveganj, priporoča, da začasno omejijo razdelitev bilančnega in zadržanega dobička, ustvarjenega v letih 2019 in 2020. Priporočilo se nanaša na lizing družbe, ki so v letih 2019 in 2020 na letni ravni ustvarile vsaj 1 mio EUR novih lizing poslov, pri čemer so posli iz finančnega najema predstavljali vsaj 50 % vseh novih poslov, bilančna vsota lizing družbe pa presega 10 mio EUR.
|
Nedeljsko zaprtje trgovin ni v neskladju z ustavo
Ustavno sodišče je v postopku za presojo ustavnosti, ki ga je zahtevalo več družb, odločilo, da novela > Zakona o trgovini, ki je prinesla zaprtje trgovin ob nedeljah, ni v neskladju z Ustavo. Ustavno sodišče je presodilo, da Ustava zagotavlja svobodno gospodarsko pobudo, a to ne pomeni, da je lahko ravnanje pri opravljanju gospodarske dejavnosti povsem svobodno. Kot so zapisali, lahko zakonodajalec določi posebne subjektivne in/ali objektivne pogoje za podjetniško delovanje, ki pomenijo omejitev svobodne gospodarske pobude, če je za to izkazana javna korist, kakršno je tudi varstvo zdravja.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POMEMBNEJŠE NOVICE ZADNJEGA TEDNA
|
|
|
|
|
|
|
Inšpektorat za okolje in prostor v boju proti nezakoniti trgovini z odpadki
Inšpektorat za okolje in prostor je projektni partner v projektu Waste Force, ki v boju proti nezakonitemu ravnanju in nezakoniti trgovini z odpadki povezuje organe, ki sodelujejo pri kaznivih dejanjih, povezanih z odpadki v celotni izvršilni verigi, vključno z okoljskimi inšpektorati, organi kazenskega pregona, carino, policijo in tožilci tako v Evropi kot v azijsko-pacifiški regiji.
|
Izvoz in uvoz blaga marca medletno strmo navzgor
Slovenija je marca izvozila za 3,5 milijarde evrov blaga, kar je 18 odstotkov več kot marca lani, ko je v državi izbruhnila epidemija covida-19. Uvoz se je povečal za 20,4 odstotka na 3,4 milijarde evrov. V prvih treh mesecih leta se je izvoz povečal za 5,9 odstotka, uvoz pa za 3,5 odstotka.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IZBOR IZ ARHIVA SODNE PRAKSE
|
|
|
|
|
|
Zavarovanje odgovornosti članov organov vodenja in nadzora
Pritožnika (tožeča stranka in stranski intervenient) sta vložila enotno pritožbo zoper sodbo, s katero je sodišče prve stopnje zavrnilo zahtevek tožeče stranke za plačilo posameznih zneskov iz naslova odškodninske odgovornosti uprave v primeru stečaja. Višje sodišče je pritožbo zavrnilo in pojasnilo, da po drugem odstavku 965. člena OZ že z nastopom zavarovalnega primera (v tem primeru škoda, ki je posledica opustitve, kršitve ali storjene napake pri izvajanju poklicne dolžnosti uprave) za oškodovanca nastane lastna pravica zahtevati povrnitev škode. To pomeni, da ne drži trditev, da tožeča stranka ni mogla od tožene uveljavljati zahtevkov iz odškodninske odgovornosti članov prejšnjih uprav, če njihova odgovornost ni bila najprej ugotovljena v samostojni pravdi. Tako stališče bi bilo v nasprotju z namenom drugega odstavka 965. člena OZ.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KORISTNI ŠTEVILČNI PODATKI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|