Avgust 2020, številka 34 / letnik XII.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V SREDIŠČU
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rok za uveljavitev pravice do odbitka DDV |
|
|
Inštitut za računovodstvo |
|
|
|
Sistem DDV je zasnovan tako, da naj bi zagotavljal nevtralnost. Ta se zagotavlja s pravico do odbitka DDV, ki je ena od temeljnih pravic davčnih zavezancev in jo države lahko omejijo le izjemoma. V direktivi DDV 2006/112/ES in tudi v slovenski zakonodaji o DDV so predvidene vsebinske omejitve, kdaj zavezanci DDV ne smemo odbiti. Poleg tega so pomembne tudi nekatere formalne omejitve, za katere Sodišče EU večkrat navaja, da ne smejo posegati v načelo nevtralnosti oziroma je tak poseg mogoč, če je v skladu z načelom sorazmernosti. Ena od formalnih omejitev je tudi časovna omejitev, torej rok, do katerega lahko uveljavimo pravico do odbitka DDV.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FINANČNO - RAČUNOVODSKE NOVOSTI
|
|
|
|
|
|
Tudi revizijska poročila odsev negotovosti zaradi koronavirusa
V ponedeljek, 31. avgusta 2020, se izteče rok za oddajo letnih poročil družb zavezanih k reviziji/preiskavi oziroma konsolidaciji Agenciji RS za javnopravne evidence in storitve (AJPES), razen za zavezance s poslovnim letom, različnim od koledarskega. Čeprav 57. člen Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1) natančno določa ravnanja revizorja ob izvedbi revizorjevega poročila, pa so letošnje razmere privedle revizorje tudi do obravnave negotovosti zaradi virusa COVID-19, kar se odraža tudi v revidiranih poročilih.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KADROVSKE NOVOSTI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DAVČNE NOVOSTI
|
|
|
|
|
|
Adaptacija prostorov občine – 76a. člen ali ne
Prejeli smo vprašanje naročnice, ki jo zanima ali adaptacija prostorov občine sodi pod gradbeno storitev v smislu 76a. člena ZDDV-1. Naročnica pri tem navaja, da te stavbe dejansko občina ne trži, ampak gre za prostore v katerih zaposleni na občini opravljajo svoje delo. Nadalje naročnico zanima tudi ali je dobava in montaža klim v pisarnah občine predmet DDV skladno z 76. členom ZDDV-1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOVOSTI V ZAKONODAJI
|
|
|
|
|
|
Ukrepi Vlade glede morebitnega drugega vala epidemije koronavirusa
Vlada je na 79. dopisni seji odgovarjala na poslanska vprašanja v zvezi z ukrepi glede morebitnega drugega vala epidemije koronavirusa. Pojasnili so, kako bodo v primeru drugega vala poskrbeli za samozaposlene, kakšne ukrepe in pomoč naj bi namenili gospodarstvu, da bi ohranilo svoje delovanje ter kakšno pomoč si lahko obetajo v kmetijstvu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SPREJETA ZAKONODAJA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POMEMBNEJŠE NOVICE ZADNJEGA TEDNA
|
|
|
|
|
|
Kdaj uvedba karantene za vrnitev iz Hrvaške?
Vladni govorec za covid-19 Jelko Kacin je napovedal, da bo vlada odločitev o uvedbi karantene za osebe, ki bodo v Slovenijo vstopale iz Hrvaške, sprejela v četrtek zvečer. Vlada želi dati ljudem čas, da se pravočasno vrnejo domov, a je realno pričakovati, da se bo ta čas iztekel pred začetkom prihodnjega tedna, je povedal na novinarski konferenci.
|
Priprava načrta za okrevanje po koronski krizi poteka intenzivno
Priprava načrta, ki bo podlaga za koriščenje sredstev iz evropskega svežnja za okrevanje po koronski krizi, poteka intenzivno, zagotavlja pristojni minister Zvonko Černač. Za načrt naj bi bilo rezerviranih 10 milijard evrov, prihodnji teden pa bo o tem potekal tudi posvet z občinami in razvojnimi agencijami.
|
Julija vpisanih več samostojnih podjetnikov, manj podjetij
Julija je bil drugi mesec zapored po izbruhu epidemije, ko je bilo znova vpisanih več samostojnih podjetnikov kot izbrisanih. Pri gospodarskih družbah pa je bil julij prvi letošnji mesec, ko je bilo več družb izbrisanih kot vpisanih, kažejo podatki Ajpesa.
|
Junija ob prenehanju izplačil kriznega dodatka povprečna plača nižja
Povprečna bruto plača je junija znašala 1812,72 evra, kar je nominalno 4,2 odstotka, realno pa 5,4 odstotka manj kot maja. Povprečna neto plača je bila s 1175,47 evra nominalno za 5,5 odstotka in realno za 6,7 odstotka nižja kot maja. Znižanje je v precejšnji meri posledica prenehanja izplačil kriznega dodatka, je objavil državni statistični urad.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IZBOR IZ ARHIVA SODNE PRAKSE
|
|
|
|
|
|
Prikrito izplačilo dobička
Cilj odsvojitve poslovnega deleža (izguba vseh upravičenj iz prodanega deleža v zameno za kupnino) v obravnavanem primeru ni bil dosežen, saj družbo še naprej v celoti lastniško in upravljavsko obvladuje A.A. Edini motiv pravnega posla je bil prihranek pri davku, saj je obdavčitev kapitalskih dobičkov davčno ugodnejša od obdavčitve dividend. Sporna pridobitev lastnega poslovnega deleža se zato spregleda in se po ekonomski vsebini obravnava kot prikrito izplačilo dobička, kar se obdavči kot dividenda. Izpodbijana odločitev je pravilna in zakonita, tožbene navedbe pa so neutemeljene, zato je sodišče tožbo na podlagi prvega odstavka 63. člena ZUS-1 kot neutemeljeno zavrnilo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KORISTNI ŠTEVILČNI PODATKI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|