FinD - Novice - Edini možen scenarij za Adrio Airways je stečaj
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

30.9.2019

Edini možen scenarij za Adrio Airways je stečaj

Ljubljana, 30. septembra (STA) - Edini možen scenarij za Adrio Airways je stečaj, saj država v podjetje s tem lastnikom in v takšnem finančnem stanju ne bo vlagala oz. vstopala, je po današnji seji vlade povedal gospodarski minister Zdravko Počivalšek. Po stečaju je kot možnost za ohranitev letalske povezanosti Slovenije s svetom izpostavil tudi ustanovitev nove družbe.

Počivalšek je poudaril, da je Adria za slovensko gospodarstvo in turizem pomembno podjetje, zato državi ni vseeno, kaj se z njo dogaja. A možnosti države so zaradi dokapitalizacij v preteklosti in zasebnega lastništva omejene, je spomnil.

Po njegovih zagotovilih so se na gospodarskem in infrastrukturnem ministrstvu od pomladi dalje trudili, da bi prevozniku pomagali, a so od nemških lastnikov zahtevali vzdržen poslovni načrt, ki bi lahko bil temelj za kakršnokoli obliko pomoči.

Počivalšek je ob tem spet okrcal "neodgovornega" lastnika in vodstvo podjetja, saj Adria še vedno ni objavila revidiranega finančnega izkaza za lani.

Kljub temu sta v zadnjih dneh DUTB in SDH opravila podrobno analizo stanja na podlagi razpoložljivih podatkov. Državni upravljavci premoženja so ugotovili, da je finančna luknja bistveno večja od pričakovane, izredno slabo stanje pa kaže tudi na slabo korporativno upravljanje.

Vlada je tako še poudarila, da pri obstoječem lastniku ne namerava v prevoznika vložiti niti centa, pri tako visokem dolgu pa država ne namerava v podjetje vlagati ali vstopati niti na osnovi številk.

"S tem bi namreč prevzeli visok dolg, lastniku pa omogočili, da se izogne vsej odgovornosti za nastali položaj. To bi bilo neodgovorno do državljanov in proračuna," je bil jasen minister. Za to, da bi Adria spet začela vsaj približno normalno poslovati, bi bilo potrebnih 28 milijonov evrov, je dodal.

Edini možen scenarij je tako stečaj, je nadaljeval Počivalšek.

V tem primeru pa sta možnosti dve. Prva je, da trg uredi položaj po načelu ponudbe in povpraševanja, a trajalo bo kar nekaj mesecev, da se povezave vzpostavijo in ni nujno, da bo v korist našega gospodarstva, je pojasnil minister. Po njegovi oceni na podlagi pogovorov z Lufthanso in Fraportom bi lahko obnovili približno polovico Adrijinih linij.

Druga pot pa je ustanovitev novega podjetja, kar bi naredila država. To možnost vlada proučuje, saj bi se tako po Počivalškovem mnenju lažje in bolje vzpostavile povezave z evropskimi mesti. Odločitev naj bi vlada sprejela v kratkem, a tudi takšna operacija bo trajala nekaj mesecev.

Pridobivanje potrebnih dovoljenj bi po ministrovih besedah trajalo od tri do šest mesecev, ob "idealnem scenariju" tudi manj, bi bilo pa to možno le ob trdnem dogovoru z Lufthanso. Najprej je treba narediti poslovni načrt in ga z Lufthanso tudi uskladiti, je dodal. V Lufhtansi so za STA na s tem povezana vprašanja odgovorili le, da "medijskih špekulacij ne bodo komentirali".

Počivalšek je medtem povedal, da je Lufthansa "na prvem razgovoru izrazila pripravljenost sodelovati, tudi če bomo šli po drugi poti (z ustanovitvijo nove družbe, op. p.), sicer ne lastniško, ampak v povezovalnem smislu". Dodal je, da je bila Adria v zadnjem obdobju močna pri povezovanju Balkana z Ljubljano in nato z evropskimi letališči. "Gre za pomembno število potnikov, za katero so zainteresirani ostali prevozniki," je navedel.

Pri ustanovitvi nove družbe se je po njegovih besedah treba proučiti, koliko bi država letno morala v družbo vložiti - ministrstvo ocenjuje, da med štiri in pet milijonov evrov -, ter imeti politični konsenz.

Odločitev bo sprejeta razmeroma hitro, pravi Počivalšek, razpravo bodo nadaljevali v tem tednu na seji vlade, ko naj bi bil v vladni obravnavi tudi predlog novele zakona o letalstvu, ki bi omogočila subvencioniranje nekaterih za državo pomembnih linij.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar