FinD - Novice - Potniki naj ob odpovedanem letu težavo sprva skušajo rešiti z letalskim prevoznikom
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

20.9.2019

Potniki naj ob odpovedanem letu težavo sprva skušajo rešiti z letalskim prevoznikom

Ljubljana, 20. septembra (STA) - Potniki, ki so zaradi težav Adrie Airways ostali brez letov ali imajo ti zamudo, naj skušajo težave najprej rešiti z letalskim prevoznikom, če pa na ta način ne uspejo, se lahko obrnejo na nadzorne organe, pristojne za pravice potnikov, svetuje agencija za civilno letalstvo. Število pritožb na račun Adrie zaradi njihovih težav namreč narašča.

Pravice potnikov so odvisne od več dejavnikov in so določene v uredbi o pravicah letalskih potnikov. V vsakem primeru mora letalska družba, ki let odpove ali pričakuje zamudo več kot petih ur, potniku ponuditi izbiro med povračilom cene vozovnice ter spremembo poti bodisi takoj, ko je to mogoče, ali pa kasneje po izbiri potnika, če mu to bolj ustreza, na spletni strani pojasnjuje Zveza potrošnikov Slovenije.

Do odškodnine pa je potnik upravičen, če so za to izpolnjeni določeni pogoji iz uredbe, in sicer je pomembno, kdaj je bil potnik o odpovedi obveščen in ali mu je letalski prevoznik ponudil alternativni let znotraj časovnih okvirjev, ki jih določa uredba.

Na splošno velja, da potnik ni upravičen do odškodnine, če je bil o odpovedi leta obveščen najmanj dva tedna pred odhodom. Poleg tega do odškodnine ni upravičen, če so za odpoved leta krive izredne razmere, katerim se ne bi bilo mogoče izogniti, tudi če bi bili sprejeti vsi ustrezni ukrepi. Kadar gre za zamudo in ne odpoved leta, so potniki upravičeni do odškodnine, če v končni namembni kraj prispejo najmanj tri ure po prvotno predvidenem prihodu.

Odvisno od posameznega primera imajo potniki lahko pravico do odškodnine, spremembe leta, povračila cene vozovnice ter oskrbe s hrano in pijačo in zagotovitve nastanitve. Do odškodnin ob tem niso upravičeni le ob odpovedih letov, temveč tudi takrat, kadar na končni cilj prispejo z več kot triurno zamudo. Na Zvezi potrošnikov Slovenije sicer opažajo težave predvsem pri izvrševanju in uveljavljanju nekaterih pravic, ki so sicer v zakonodaji povsem jasne.

Javna agencija za civilno letalstvo je zaradi odpovedi najemnih pogodb Adrii Airways v četrtek popoldne prepovedala letenje z dvema letaloma Bombardier CRJ900, zato se vrstijo odpovedi letov.

Kot je razvidno iz Adriine spletne strani, sta bila odpovedana jutranja leta Skopje-Ljubljana in Ljubljana-Zürich, prav tako so odpovedali dopoldanske lete München-Ljubljana, Zürich-Ljubljana in Dunaj-Ljubljana. Popoldanski vozni red zaenkrat ostaja nespremenjen, so pa več letom že zamaknili ure odhodov.

Do številnih zamud je prišlo že v četrtek. Med drugim so potniki Adrie zaman čakali lete v Pariz, Koebenhavn in Amsterdam. Odpovedani so bili tudi leti v Bruselj, Tirano in Prago. Na pojasnila letalske družbe, kako bodo poskrbeli za potnike, STA še čaka.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar