FinD - Novice - Na Bledu prihodnji teden o razpršenosti turizma v prostoru in času
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

1.9.2019

Na Bledu prihodnji teden o razpršenosti turizma v prostoru in času

Ljubljana, 01. septembra (STA) - Blejski strateški forum bo znova gostil tudi turistični panel z uglednimi domačimi in tujimi gosti. Osrednja tema bo razpršenost turizma v prostoru in času, kjer ima tudi Slovenija številne izzive. Državna sekretarka Eva Štravs Podlogar je izpostavila pomen razvoja turističnih produktov za 365 dni v letu, saj zgolj lepa podoba ni dovolj.

Slovenija ima še prostor za rast števila turistov, je prepričana državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Štravs Podlogarjeva. "A s tem mislim na rast čez obdobje celega leta, 365 dni," je poudarila.

Slovenija je ena od tistih držav sveta, ki ima štiri letne čase in vsak letni čas predstavlja izjemno doživetje in dodano vrednost, ki je povezana tako z naravo kot tradicijo, je sogovornica izpostavila v pogovoru za STA. "Pri razporejanju čez sezono smo boljši od marsikaterih drugih držav, a še vedno v treh poletnih mesecih - junij, julij in avgust - v povprečju ustvarimo 43 odstotkov prenočitev. Pozimi, od decembra do februarja, jih je okoli 17 odstotkov, spomladi in jeseni pa po okoli 20 odstotkov," je postregla s podatki.

Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma do leta 2021 je sicer Slovenijo razdelila na štiri makrodestinacije - alpsko, termalno panonsko, mediteransko in kraško ter Ljubljano z osrednjo Slovenijo. Te niso določene le geografsko, ampak tudi glede na naravno in kulturno dediščino ter zgodovinske elemente.

V makroregiji Alpska Slovenija, ki sega tudi čez Koroško vse do Pohorja, je ustvarjenih okoli 33 odstotkov vseh turističnih nočitev. termalno panonska z naravnimi zdravilišči jih beleži okoli 23 odstotkov, mediteransko in kraška približno 24 odstotkov in Ljubljana z osrednjo Slovenijo 18 odstotkov, je pojasnila Štravs Podlogarjeva.

Koncept makrodestinacij spremlja določitev vodilnih destinacij. Teh je od tega tedna 35, saj se je 34, opredeljenim v strategiji, pridružilo še Cerkno. V vodilnih destinacijah je ustvarjenih 98 odstotkov vseh nočitev, Štravs Podlogarjeva pa je zadovoljna, da so te destinacije resnično razpršene po vsej Sloveniji.

"So pa vodilne destinacije v zelo različnih fazah razvoja," je pojasnila. "Nekatere so na začetku, polne zagona in energije, a potrebujejo več pomoči v smislu znanja, razvoja, pridobivanja samozavesti in izmenjave izkušenj. Druge so v vzponu, tretje, z uveljavljeno turistično tradicijo, pa so pred novim izzivom, kako upravljati destinacijo in zagotavljati kakovostno izkušnjo oz. življenje tako prebivalcev kot tudi obiskovalcev in tistih, ki se odločijo, da bo to njihova počitniška destinacija," je poudarila sogovornica.

Skozi različne faze je šel tudi slovenski turizem. Po osamosvojitvi so bili določeni turistični kraji, denimo Bled in Postojnska jama, bolj prepoznani kot nova država in "kar nekaj let smo na stojnicah pojasnjevali, da je Bled v Sloveniji, Opatija pa ne", je ponazorila Štravs Podlogarjeva. V tem času je Slovenija v svet pošiljala predvsem podobe že prepoznavnih točk.

V zadnjih letih pa se je to spremenilo, država in v njenem imenu Slovenska turistična organizacija (STO) s promocijo spodbujata različne destinacije. A te morajo gostom ponuditi izdelan produkt, je bila jasna sogovornica. "Nekaj je lepa podoba, drugo pa produkt, ki gosta tam čaka. Če nekaj izpostavljamo v državni promociji, gre razumeti, da tja vabimo. Torej mora biti tam doživetje, dostopno obiskovalcem, a ne le julija in avgusta v napovedani skupini, ampak 365 dni na leto," je poudarila.

Med primeri dobre prakse je izpostavila Radovljico, Žalec in Kočevje, ki so se v zadnjih letih prebili iz skoraj neznanih krajev v turistično zanimive in uspešne destinacije. Glavno sporočilo je po oceni Štravs Podlogarjeve eno: "Razvoj je možen tam, kjer turizem vzamejo kot resno gospodarsko dejavnost." Država lahko v določenem obdobju pomaga z razpisi, sofinanciranjem, promocijo in drugimi ukrepi. A izredno pomembno je, da lokalne skupnosti, torej občine, prepoznajo pomen in priložnost turizma ter o tem komunicirajo z deležniki.

Slovenski turizem je naredil pomembno pot z veliko vzponi in dobrimi odločitvami, na panogo gleda Štravs Podlogarjeva. "Smo povezani, sodelujemo, imamo pa veliko izzivov in morda je čas za refleksijo, ki pa se mora odvijati na vseh nivojih - ponudnikov, destinacij, pa tudi države," je dejala. V času hitre rasti se namreč pojavijo tudi ponudniki, ne ustrezajo standardom in želeni ravni slovenskega turizma. In to moramo jasno povedati, je prepričana. "Zelo pomembno je, da imamo isti cilj in da vemo, pod kakšno blagovno znamko in kam skupaj gremo," je zaključila.

Na panelu turizem, ki se bo v okviru Strateškega foruma Bled odvil v torek, bodo udeležene nagovorili gospodarski minister Zdravko Počivalšek, direktorica STO Maja Pak ter predstavnica združenja Pacific Asia Travel Association (Pata) za Evropo Daniela Wagner. O zagotavljanju koristi za vse v turistično obremenjeni destinaciji pa bo med drugim spregovorila direktorica podjetja Venezia Autentica iz Benetk Valeria Duflot.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar