FinD - Novice - NSi opozarja na nedopustne prakse pri velikih infrastrukturnih projektih
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

2.8.2019

NSi opozarja na nedopustne prakse pri velikih infrastrukturnih projektih

Ljubljana, 02. avgusta (STA) - V NSi so danes opozorili na nedopustne prakse pri velikih državnih infrastrukturnih projektih. Ker je pred državo nekaj novih velikih projektov, so zahtevali sklic seje komisije DZ za nadzor javnih financ, na kateri bodo od odgovornih zahtevali pojasnila in načrte.

"V zadnjih dneh smo spet priča razkritjem, ki kažejo na netransparentno vodenje velikih državnih infrastrukturnih projektov, kot so gradnja drugega tira, druge cevi predora Karavanke in tretje razvojne osi," je razloge za sklic seje komisije DZ na današnji novinarski konferenci predstavil poslanec NSi Aleksander Reberšek.

Kot je naštel, bodo predlagali, naj ministrstvo za infrastrukturo opravi smotrnost in zakonitost postopkov pri javnih naročilih za izvedbo objektov v dolini Glinščice in za gradnjo druge cevi karavanškega predora, naj računsko sodišče opravi revizijo postopkov sklenitve aneksa pri graditvi izvlečnega tira, od ministrstva za javno opravo pa bodo zahtevali spremembo zakona o javnem naročanju.

V državi je po njegovih besedah problematično umeščanje objektov in tras v prostor, kjer se po pravilu izbere variante, ki so najdražje in vključujejo izgradnjo največ gradbeno-inženirskih objektov. V Spodnji Savinski dolini, iz katere prihaja, bi lahko izbrali okoljsko mnogo bolj sprejemljivo, pa tudi cenejšo in za Korošce hitrejšo gradnjo hitre ceste, je poudaril.

"Vse kaže na to, da so v Sloveniji veliki infrastrukturni projekti namenjen zgolj preživetju gradbenih baronov. Gradi se za njih, ne pa za državljane. Zaradi takšne praske se vozimo po slabih cestah, stojimo v kilometrskih zastojih, imamo slab javni promet, še vedno ne gradimo druge cevi karavanškega predora in imamo popolnoma zastarelo železniško infrastrukturo," je bil kritičen.

Po njegovem je nujno, da se spremeni zakon o javnem naročanju. Pri postopkih javnih naročil se namreč pojavlja praksa izigravanja najugodnejših ponudnikov, da "projekte dobijo velika domača gradbena podjetja z močnimi političnimi zvezami". Postopke nemalokrat spremljajo zahteve po dodatnih aneksih, zaradi katerih se končna cena močno zviša, je dodal.

Sprememb, ki jih na tem področju načrtuje ministrstvo za javno upravo - spremembe zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja naj bi bile nared do jeseni, spremembe zakona o javnem naročanju pa v začetku prihodnjega leta - ne pozna, zato jih ni mogel komentirati. "Vsak bi se moral obnašati tako, kot da gradi svojo hišo, ko izbere najbolj kakovostnega in najcenejšega izvajalca," je sklenil.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar