FinD - Novice - Idrijsko gospodarstvo z dodatnimi stroški, a pripravljeno pričakalo zaporo Zale
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

2.8.2019

Idrijsko gospodarstvo z dodatnimi stroški, a pripravljeno pričakalo zaporo Zale

Idrija, 02. avgusta (STA) - Zaradi gradnje galerije je bila v ponedeljek uvedena enomesečna popolna zapora prometa skozi sotesko Zale na državni cesti Idrija-Godovič. Ves promet je zato preusmerjen na obvoze, kar pa idrijskemu gospodarstvu prinaša dodatne stroške zaradi daljših transportnih poti ter posledično prilagoditve proizvodnje in transportne logistike.

Vodja upravljanja oskrbnih verig v koncernu Kolektor Group Nina Bolko je pojasnila, da bo letošnja zapora daljša od lanske, zato so se nanjo še bolj intenzivno pripravili. Je pa naročnik del letos do njih pristopil pravočasno, zato so se uspeli uskladiti glede ustreznih obvozov. Čeprav bo v prvih dveh tednih proizvodnja v družbi obratovala z nekoliko manjšimi zmogljivostmi, pa bodo ostali trije tedni povsem običajni delovni tedni.

Za potrebe Kolektorja pride v Idrijo na dan okoli 12 vlačilcev in še enkrat toliko manjših tovornih vozil in kombijev, poleg tega pa se skozi Zalo na delo v Idrijo vsak dan pripelje okoli 320 njihovih zaposlenih.

"Glede na to, da večinoma dobavljamo kupcem na področju avtomobilske industrije, kjer v oskrbni verigi ni presežnih zalog in kapacitet, moramo tudi v času zapore vzdrževati povsem enako frekvenco in točnost dobav. Da bomo to lahko zagotovili, je bilo in bo še treba izvesti celo vrsto internih aktivnosti in prilagoditev. Tu gre predvsem za usklajevanje na eni strani s poslovnimi partnerji, to so prevozniki, kupci in dobavitelji, ter na drugi strani za interno usklajevanje dela proizvodnje in dela centralnega skladišča," je pojasnila.

Ocenila je, da so se na zaporo dobro pripravili, njihova največja skrb pa so dodatni stroški. "Gospodarsko škodo, ki bo posledica zapore, ocenjujemo na več deset tisoč evrov tedensko. Sem sodijo tako neposredni stroški, ki izhajajo iz daljših prevoznih poti, kot tudi posredni, ki nastanejo zaradi vseh prilagoditev. Na tej točki letos pričakujemo bolj odprt dialog z naročnikom sanacije. Težko namreč sprejmemo dejstvo, da mora breme teh stroškov nositi le gospodarstvo," poudarja Bolkova.

Za transport nad skupno maso 7,5 tone uporabljajo obvoz čez Novo Gorico in Kladje, pri slednjem so sicer omejeni s časovnimi okni za transport. Za določene dobave pa uporabljajo prevoze nižjih obremenitev, torej do 7,5 tone, in sicer čez Žiri in potem delne pošiljke izven Idrije združujejo za nadaljnji transport kupcem. Kot še poudarja Bolkova, se v Kolektorju zavedajo, da je varnost na prvem mestu in da je sanacija v Zali nujna, zato računajo na uspešen zaključek del v načrtovanem roku.

Tudi v korporaciji Hidria so se na podlagi lanskoletnih izkušenj na zaporo pripravili tako, da bodo lahko kupcem zagotavljali dobavo svojih izdelkov "just in time". "Natančno smo predvideli vse potrebe, ki jih bo Hidria imela v času zapore v Zali. Vse dobave in odpreme kupcem so skrbno načrtovane, pravočasno dogovorjene in tudi poti so bile usklajene s partnerji, ki izvajajo prevoze. Dogovorili smo se tudi glede možnost morebitnih manjših zamud, in sicer tako, da te, če se že bodo zgodile, ne bodo vplivale na potek proizvodnih procesov niti pri nas niti pri naših kupcih," je pojasnila direktorica korporativne nabave v Hidrii Irena Rimac Gaspari.

Običajno imajo v Hidrii v poletnih mesecih zmanjšano proizvodnjo, ker ta čas izkoristijo za izvedbo remontov na proizvodni opremi, vendar pa proizvodnja v določenih poslovnih enotah poteka ves čas. Skladno s tem so organizirali tudi vse odpreme in dobave na lokacijo v Spodnji Idriji, je pojasnila.

Pričakuje, da bo letošnja zapora nekoliko daljša kot lani, zato meni, da bodo tudi stroški višji - dosegli naj bi okoli 120.000 evrov. Stroški so predvsem posledica daljših poti, ki jih morajo tovornjaki prevoziti za dostavo vsega potrebnega za proizvodnjo in za transport izdelkov kupcem.

Skupaj s Kolektorjem in prevozniki so sicer skušali doseči dogovor, da bi te stroške delili z državo, a neuspešno. Zato se dogovarjajo s prevozniki, da bi vsak v oskrbni verigi pokril del stroškov. Rimac Gasparijeva je dodala, da je Idrija okolje z zelo močno industrijo in vsekakor potrebuje dobre in varne ceste za ljudi in blago. V Hidrii zato upajo, da bodo z gradbenimi deli, ki potekajo, varno cestno povezavo skozi Zalo dobili čim prej.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar