FinD - Novice - Zamude in slabša kakovost prevoza neizogiben davek prenov
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

15.7.2019

Zamude in slabša kakovost prevoza neizogiben davek prenov

Ljubljana, 15. julija (STA) - Slovenske železnice (SŽ) intenzivno vlagajo v prenovo prog, kar je po besedah prvega moža SŽ Dušana Mesa ključno za spodbujanje potniškega prometa. Zapore prog, do katerih prihaja zaradi tega, sicer zvišujejo stroške ter povzročajo zamude in slabšo kakovost, toda gre za neizogiben davek. SŽ sicer po Mesovih besedah izboljšujejo poslovne rezultate.

Eden večjih projektov na železniškem omrežju je prenova proge Maribor-Šentilj. V tem času SŽ prevoz nadomeščajo z avtobusi. "Celotna proga se zapira na odsekih po 15 kilometrov, kar je nujno zlo, alternative pa ni. Ali progo zapremo, česar ne moremo, ali iz nemogočega delamo mogoče," je dejal.

Nadomestni prevoz povzroča zamude in slabšo kakovost, ampak gre za davek, ki ga je po Mesovih besedah treba plačati, da v čim krajšem času pridemo do sodobne infrastrukture na tem odseku. "Konec prihodnjega leta bo lahko vlak iz Maribora v Ljubljano s postankom v Celju pripeljal v 90 minutah, kar pa je že velik korak naprej v sodobnem potniškem prometu," je poudaril Mes.

Spomnil je, da se drugo leto odpre tudi kočevska proga, tako da bo vlak na relaciji Kočevje-Ribnica-Ljubljana vozil pod eno uro.

Po končanju obnove štajerskega kraka prihodnje leto sledi tudi prenova gorenjske proge iz Ljubljane proti Jesenicam. "Začelo se bo s predorom Karavanke, ki ga prenavljamo skupaj z Avstrijci. Mislim, da ne bo takšnih zapletov kot pri avtocesti," je izpostavil. Prenavljali bodo tudi določene odseke na gorenjski progi, ki je po njegovih besedah ena ključnih za potniški promet. "Upam, da čim prej pridemo do dvotirnosti, vsaj do Kranja," je dejal.

Ko se bodo končala dela na glavnem koridorju, čakajo še obnove regionalnih prog, kar je ključno za spodbujanje javnega potniškega prometa.

SŽ so sicer v pričakovanju novih potniških garnitur. Maja so s podjetjem Stadler podpisale pogodbo za nakup dodatnih 26 novih potniških vlakov, tako bo po tirih vključno z lanskim naročilom vozilo 52 novih sodobnih potniških vlakov. Prve bodo v slovenskem omrežju začeli preizkušati konec leta.

Med najtežje pričakovanimi projekti železnic pa še naprej ostaja Emonika. Kot je spomnil Mes, je ta od konca lanskega leta razdeljen na dva dela, javnega in zasebnega. Slednji je v lasti madžarske družbe, po informacijah SŽ pa se dela na tem, da projekt vendarle steče. Dela na javnem in zasebnem delu naj bi izvajali sočasno, kar bi pomenilo, da bi se proga zapirala samo enkrat.

Po poročanju medijev je sicer zasebni del Emonike v lastni družbe Mendota Invest, registrirane v Ljubljani. Lastnik tega podjetja je madžarska finančna družba Ho Me 2000 Vagyonkezelo, za njo pa naj bi stala madžarska banka OTP.

"Ključno je, da bosta prevozna vsaj en ali dva tira. Gradnja se bo torej morala izvajati pri odprtem prometu, kar podraži projekt, hkrati pa je to nujno, saj gre čez to postajo večina tovornih in potniških vlakov," je izpostavil. Po Mesovih besedah je treba zdaj pripraviti dokončne projekte, vložiti vlogo za gradbeno dovoljenje in objaviti razpise za dela.

Projekti so po njegovih ocenah sicer večinoma že narejeni, treba pa jih je odkupiti. Kot je pojasnil, so namreč večinoma že v fazi, kjer niso potrebne velike spremembe. Prihodnje leto bi bila lahko objavljena javna naročila za avtobusno postajo, zasebniki pa bi verjetno s svojimi razpisi kmalu sledili, je ocenil.

"Precej daleč" so po Mesovih besedah tudi z izbiro strateškega partnerja za družbo SŽ-Tovorni promet. Pojasnil je, da gre za kompleksno zadevo, saj gre za 49-odstotni delež v družbi. "Gre za podjetje, ki je močno vpeto v skupino, in gre za dejavnost, ki v Evropi načeloma povzroča velike izgube, tudi Nemcem, Avstrijcem," je dodal.

"To so podjetja, ki ne poslujejo dobro, so ogromni stroški poslovanja, investicije so ogromne. Če ena lokomotiva stane od pet do sedem milijonov evrov, en vagon stane 100.000 evrov, vemo da so investicije ogromne in marže nizke. Večina privatizacij se konča neuspešno, mi pa imamo možnost, da ostanemo večinski lastnik," je še dodal.

"Ključno je, da dobimo partnerja, ki nam bo omogočal to, kar si želimo," je izpostavil Mes. To je, da SŽ iz severnojadranskih pristanišč proti srednji Evropi ostajajo najbolj konkurenčen prevoznik, kar je dosegljivo, tako za Koper kot Reko in Trst.

"Tako Reka in Trst se bosta v prihodnje razvijala. Tudi Hrvati gradijo železnico, slej ko prej bo Reka postala pomembna. Reka, Trst in Koper bodo po moji oceni v prihodnjih 10 letih še bistveno povečali svojo vlogo v zagotavljanju oskrbe srednje Evrope," je izpostavil.

Rast tovornega prometa izboljšuje tudi poslovanje SŽ. Po Mesovih besedah rast beležijo na vseh lokacijah, zlasti iz vzhodne Evrope proti Italiji. V prvih petih mesecih so se prihodki družbe ustavili pri 230 milijonih evrov, medtem ko se je bruto dobiček iz poslovanja (EBITDA) ustavil sedem milijonov evrov višje kot v enakem lanskem obdobju pri 30 milijonih evrov, je poslovanje strnil Mes.

V celotnem lanskem letu so se sicer prihodki ustavili pri 562 milijona evrov, EBITDA pri 73,5 milijona evrov, čisti dobiček pa pri približno 30 milijonih evrov. Boljše poslovanje sicer Mes pripisujejo predvsem boljšemu poslovanje na gradbeni dejavnosti. "Lani je bila večina projektov v fazah podpisov pogodb, zdaj pa so projekti intenzivni, tako v Sloveniji, kot na Hrvaškem in v Srbiji," je dejal.

V zadnjih tednih se na SŽ ukvarjajo predvsem s sanacijo nesreče tovornega vlaka, ki se je 25. junija iztiril v predoru pri Hrastovljah. "Na tem odseku se promet odvija relativno normalno, sicer z večjimi zastoji zaradi nizke dovoljene hitrosti," je dejal. Do konca meseca nameravajo izvesti še dokončno sanacijo tega dela.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar