FinD - Novice - Kampanja Imaš prav v pomoč mladim potrošnikom do boljšega poznavanja pravic v EU
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

5.7.2019

Kampanja Imaš prav v pomoč mladim potrošnikom do boljšega poznavanja pravic v EU

Ljubljana, 05. julija (STA) - Poznavanje potrošniških pravic v EU je relativno slabo, kar želi Evropska komisija popraviti s kampanjo Imaš prav. Ta bo ciljala predvsem na mlade, ki so po besedah vodje predstavništva komisije v Sloveniji Zorana Stančiča še posebej ranljivi. Akcijo pozdravlja tudi Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS).

Vodja predstavništva Evropske komisije v Sloveniji Stančič je ob predstavitvi kampanje Imaš prav izpostavil, da EU potrošnikom nudi visoko stopnjo zaščite in pomoči, ob tem pa dejal, da je razlika o poznavanju potrošniških pravic znotraj držav članic velika.

Evropska komisija se je tako odločila, da bo kampanjo sprožila v desetih članicah unije, poleg Slovenije še na Danskem, v Grčiji, Italiji, na Portugalskem, v Španiji, Romuniji, Bolgariji, na Hrvaškem in Cipru.

"EU je trg s 500 milijoni ljudi in zelo pomembno je, da se državljani zavedajo pravic, ki jih imajo na enotnem trgu," je poudaril Stanič. Ob tem je izpostavil, da se enotni trg razvija, ena od pomembnih smeri razvoja pa je digitalizacija. "Vse več kupujemo prek spleta, zato se je treba prilagajati in vedno znova opozarjati potrošnike na te nove pravice, ki jih imamo," je dejal.

Po Staničevih besedah je še posebej ranljiva mlajša generacija med 18 in 35 letom, zato kampanja Imaš prav cilja prav nanjo. Damijan Nacevski iz agencije Odmev, ki v Sloveniji vodi kampanjo, je izpostavil, da mladi danes 70 odstotkov medijske vsebine preberejo na mobilnih telefonih, zato so temu prilagojeni tudi komunikacijski kanali. V kampanji bodo tako aktivni na družbenih omrežjih in medijih, ki dosegajo ciljno skupino.

V agenciji med drugim sodelujejo z mladimi z velikim številom sledilcev na družbenih omrežjih. Ena teh je Lara Koren Nastran, ki se ji kampanja zdi izjemno pomembna, saj mladi po njeni oceni večinoma ne poznajo pravic, posledično pa tudi ne znajo reševati težav, s katerimi se soočajo kot potrošniki.

Kampanjo, ki jo je zasnoval Generalni direktorat za pravosodje in potrošnike pri Evropski komisiji, pozdravljajo tudi v ZPS. Njena predsednica Breda Kutin je izpostavila, da potrošnik pravic ne more uveljavljati, če jih ne pozna.

"Poznavanje pravic potrošnikov je ključno, če jih potrošniki želijo suvereno in učinkovito uveljavljati," je ponovila. Poudarila je tudi pomembnost kakovostnega in verodostojnega vira informacij, "ker drugače lahko razumejo kaj na pol in jih poskušajo uveljavljati napačno".

V Sloveniji bo sicer kampanja tekla do marca 2020, osredotočena pa bo na tri ključne teme, in sicer turistične pakete, pravico do odstopa od pogodbe v 14 dneh pri spletnih nakupih ter popravila ali zamenjava izdelkov.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar