FinD - Novice - Hisense obravnava Gorenje kot središče svojega poslovanja v Evropi
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

9.6.2019

Hisense obravnava Gorenje kot središče svojega poslovanja v Evropi

Ljubljana, 08. junija (STA) - Kitajski Hisense obravnava Gorenje, ki ga je prevzel lani, kot središče svojega poslovanja v Evropi. "Slovenija je za nas ne samo center proizvodnje, temveč tudi razvoja, oblikovanja in celotne poprodaje, financiranja in drugih dejavnosti v Evropi," je v pogovoru za Delovo Sobotno prilogo dejal eden od dveh glavnih direktorjev Gorenja Chao Liu.

"Smo globalno podjetje, a kar se lokacij tiče, bo Gorenje center za poslovanje Hisensa v Evropi. Vse zmogljivosti in vire bomo vložili v povečanje učinkovitosti Gorenja," je dejal Chao in pojasnil, da integracija Gorenja v korporacijo Hisense še ni končana.

Integracija je po njegovih pojasnilih tudi vplivala na poslovni rezultat. Gorenje je namreč lani na ravni skupine ustvarilo 37,3 milijona evrov čiste izgube. Razlog za izgubo niso bile samo notranje prilagoditve, "temveč pred prevzemom tudi Gorenjevo iskanje strateškega partnerja, kar se je odrazilo tudi v nihanju prodaje na vseh Gorenjevih trgih".

"Naši partnerji, kupci in dobavitelji so bili v negotovosti in so čakali, kakšni bosta naša strategija in prihodnost Gorenja. Konkurenca je medtem hitro izkoristila priložnost. Zaradi tega je bilo naše poslovanje še težje in te okoliščine so seveda vplivale na rezultat. Težavo smo hitro prepoznali in se odzvali z jasno strategijo nabora blagovnih znamk in izdelkov," je dejal Chao in dodal, da se razmere že izboljšujejo, obseg prodaje in dobičkonosnost se od februarja izboljšujeta.

Za Gorenjevo rast so po njegovem mnenju zelo pomembni načrti z izdelki in proizvodnjo. Za glavne izdelčne skupine, hladilno-zamrzovalne aparate, kuhalne aparate, pomivalne stroje in pralne ter sušilne aparate, se bodo trudili povečati prodajo in donosnost.

Hkrati bodo več investirali v nove izdelke, in sicer v dveh delih. Visokotehnološke izdelke skupine Hisense bodo vključili v Gorenjevo ponudbo, vlagali bodo v nove generacije še boljših kuhalnih in hladilno-zamrzovalnih aparatov.

"Po drugi strani preučujemo možnost uvedbe dodatnih izdelčnih skupin, kot so televizorji. Letos tako načrtujemo v prodajni nabor izdelkov uvesti Hisensove televizorje in v prihodnosti tudi klimatske naprave in mobilne telefone, skupine izdelkov, ki so v Hisensu zelo močne," je dejal.

Slovenija bo po njegovih besedah središče proizvodnje s poudarkom na kuhalnih aparatih, pomivalnih strojih in pralnih ter sušilnih aparatih, kasneje tudi televizorjih in klimatskih napravah ...

V Velenju po njegovih pojasnilih ne bodo gradili le tovarne televizorjev kot obrata za sestavljanje TV-aparatov, temveč bodo investirali tudi v razvoj in proizvodnjo elektronskih komponent.

"Torej na tej lokaciji ne bomo investirali samo v montažo televizorjev. Po dokončni odobritvi bomo že v prvi fazi zgradili tovarno za sestavljanje televizijskih sprejemnikov in za proizvodnjo elektronskih komponent. Načrtujemo, da bi v Velenju s proizvodnjo začeli konec leta 2020," je dejal in dodal, da se z gospodarskim ministrstvom pogovarjajo o morebitni podpori.

Gorenje je sicer po prevzemu po njegovi oceni finančno bolj zdravo. Z Gorenjevimi partnerskimi bankami so opravili reprogramiranje dolžniškega portfelja, pred dvema tednoma so se srečali z vsemi bankirji. Imajo tudi podporo Hisensa, dal je 120 milijonov evrov internega posojila, ki so ga porabili za nekatera nujna plačila bankam.

"Zdaj je v naše poslovanje vključen tudi Hisensov ključni bančni partner, ki pozna Hisense, pozna našo strategijo, in tudi z njim se pogovarjamo, kako upravljati zadolženost in finančno poslovanje. Ker se osredotočamo na osnovno dejavnost, smo odprodali nekatera podjetja s področja netemeljnih dejavnosti. S tem se je vrnilo nekaj denarja. Predčasno bomo izplačali tudi kratkoročne obveznice. Imamo več tekočega kapitala za financiranje poslovanja in to več ni tolikšen problem kot v preteklosti," je navedel.

Glede socialnega dialoga v Gorenju je povedal, da s sindikatom tesno sodelujejo, spoštujejo tudi kolektivno pogodbo. "Hisense razmišlja tudi, kako izboljšati delovno okolje, od česar morajo imeti koristi zaposleni. Ta cilj je skupen cilj s sindikatom," je dejal in dodal, da si bodo tudi v prihodnje prizadevali za ohranitev dobrega socialnega dialoga.

Dotaknil se je tudi zapuščine nekdanjega prvega moža Gorenja Franja Bobinca, ki je zdaj podpredsednik za marketing v krovni družbi Hisense International. "Mislim, da je storil vse, da bi podjetje raslo," je ocenil in dodal, da je ekipo vodil, kot je najbolje mogel in v težavnih razmerah je Gorenju ob vseh večjih tekmecih uspelo ostati v svetovni konkurenci.

"Najboljša mogoča odločitev prejšnjega vodstva Gorenja je bila, da so se v tako trdih ekonomskih razmerah odločili najti strateškega partnerja za prihodnost, kakršen je Hisense. Opravili so svojo nalogo, ne da bi bilo treba delavcem zniževati plače in jih odpuščati. Našli so močnega partnerja," je še dejal Chao.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar