FinD - Novice - Z mariborskim letališčem bo upravljala DRI
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

6.6.2019

Z mariborskim letališčem bo upravljala DRI

Ljubljana, 06. junija (STA) - Vlada je na predlog ministrstva za infrastrukturo sklenila, da bo po "neuspeli zgodbi s kitajskimi najemniki" upravljanje z mariborskim Letališčem Edvarda Rusjana začasno prevzela Družba za upravljanje investicij (DRI). Prihodnji teden se bo namreč iztekel odpovedni rok sedanjemu najemniku, ki je prek SHS Aviation v lasti kitajskega kapitala.

Vlada je današnjo odločitev sporočila prek družbenega omrežja Twitter, kjer so zapisali, da je bilo upravljanje pod sedanjim najemnikom "neuspela zgodba". Po seji vlade pa je infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek pojasnila, da se je vlada seznanila s stanjem na mariborskem letališču in se spraševala, zakaj je bil na razpisu izbran tako slab partner za najem letališča za 15 let, ki je pogodbo prekinil prej kot v dveh letih.

Prenos upravljanja na DRI je po njeni oceni edina zakonita možnost, da letališče še naprej obratuje, zato je vlada spremenila akt o ustanovitvi DRI. Najemnik, družba Aerodrom Maribor, ki je v posredni kitajski lasti, je namreč po njenih besedah nadaljevanje sodelovanja pogojeval s predlogom, da namesto plačila v višini 100.000 evrov na mesec država njim plačuje, da upravljajo z letališčem.

Da bi letališče obratovalo tudi po 15. juniju, ko se bo na željo najemnika prekinilo razmerje, je nujno, da upravljanje prevzame država oz. podjetje v državni lasti, saj to lahko prenesejo brez razpisa, ker se mudi. Takšna rešitev je po njenih besedah le kratkoročna, saj država na dolgi rok nima namena upravljati z mariborskim letališčem.

Takoj po kratkoročni ureditvi pa bo ministrstvo začelo iskati dolgoročno rešitev; to bo lahko koncesijsko razmerje z resnim partnerjem, ki bo izbran na razpisu, ali pa tudi prodaja letališča, če bi se tako odločila država. Postopek prodaje pa bi moral potrditi tudi DZ, zato se Bratuškovi trenutno bolj realna možnost zdi iskanje koncesionarja.

Država je v tem primeru intervenirala, ker meni, da je letališče v tistem delu Slovenije dodatna razvojna možnost, ob zaprtju letališča pa nam grozi kazen s strani Evropske komisije, saj smo pred leti prejeli evropska sredstva za obnovo starega potniškega terminala na Letališču Edvarda Rusjana. V skladu z zavezami bi se vračanju evropskih sredstev izognili, če bi letališče obratovalo vsaj do sredine novembra 2021.

"Težko danes ocenim, koliko bi ta znašala. Lahko bi zahtevali vračilo celotnega zneska ali pa sorazmerno nižji delež. Po naših ocenah govorimo o višini med pet in deset milijoni evrov," je pojasnila Bratuškova. Ob tem je dodala, da na ministrstvu delajo vse, kar lahko, vendar to ni zagotovilo, da bo letališče 16. junija tudi zares odprto.

S prenosom upravljanja na DRI bo država nase prevzela tudi stroške upravljanja, ki naj bi letos dosegli približno 300.000 evrov, prihodnje leto pa 700.000 evrov.

Državi se mudi, ker DRI nima licence za upravljanje letališč, zato bi ta postopek moral steči čim prej, svoje načrte pa so že predstavili predstavnikom sindikata zaposlenih na Aerodromu Maribor.

Ker jih za nemoteno obratovanje potrebujejo, bi ti morali že v naslednjih dneh zaradi enomesečnega odpovednega roka odpovedati delovna razmerja pri družbi v lasti SHS Aviation in se 15. julija prezaposliti na DRI, v nasprotnem primeru pa bo letališče zaprto. Bratuškova je zaposlenim že zagotovila, da je danes sprejeta odločitev vlade tudi edina zakonita možna.

Iz lokalnega okolja so se v zadnjih dneh vrstili pozivi k ohranitvi letališča in nadaljevanju postopka sprememb državnega prostorskega načrta za letališko območje v občini Hoče-Slivnica. V slednji želijo, da se najde kakršnakoli rešitev, ki bi letališče ohranila pri življenju, v reševanje pa se želi aktivno vključiti tudi Štajerska gospodarska zbornica.

Družba Aerodrom Maribor je sicer državi predlagala, da bi po izteku odpovednega roka še naprej upravljali z letališčem, saj imajo za to vse potrebne licence in kadre, namesto sedanjega plačevanja najemnine, ki so jo bolj ali manj redno poravnavali, pa bi jim država do sprejema prostorskega načrta pokrivala izgubo.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar