FinD - Novice - Na Bledu o priložnostih in izzivih kitajskih prevzemov v Evropi
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

28.5.2019

Na Bledu o priložnostih in izzivih kitajskih prevzemov v Evropi

Bled, 27. maja (STA) - IEDC-Poslovna šola Bled je v sodelovanju s Strateškim forumom Bled in Thinkers50 Europe danes na Bledu pripravila konferenco z naslovom Kitajska in njen vpliv na svetovno gospodarstvo: strategija azijske blagovne znamke - nova paradigma. Na njej so udeleženci spoznali izzive in priložnosti, povezane s kitajskim gospodarstvom.

Zaradi naraščajoče prisotnosti azijskih podjetij na svetovnih trgih zahodni poslovni voditelji vse bolj gledajo na Azijo ne le kot na regijo, ki ponuja poceni proizvodne in poslovne priložnosti, temveč kot na regijo, ki predstavlja potencialno grožnjo kot polnopravna konkurenca.

Predavateljica Christina Boutrup, ki spremlja globalno širitev kitajskih podjetij, je opozorila, da morajo biti države in podjetja v Evropi pozorni na Kitajsko, ki jo zaradi političnega sistema pogosto podcenjujemo. Vendar pa Kitajska dosega neverjeten razvoj, ki ga tudi strokovnjaki niso pričakovali. Kitajska predstavlja kar 30 odstotkov globalne rasti. "V resnici ni več država v razvoju, ampak je druga največja ekonomija na svetu," je izpostavila.

Številna evropska podjetja se trenutno ukvarjajo z digitalno transformacijo in se za zglede ozirajo po Silicijevi dolini, ampak na ta način lahko zgrešijo pravi razvoj, ki se odvija na Kitajskem, je opozorila Boutrupova. Kitajska je namreč vodilna pri različnih sodobnih tehnologijah, njena visoko tehnološka podjetja pa imajo globalne ambicije in se širijo po svetu.

Kot primer je navedla podjetje Alibaba, ki je danes večje od Amazona in eBaya skupaj. Razlog za to ni v tem, da ima Kitajska zaradi velikega števila prebivalcev velik trg, ampak v tem, da je podjetje zelo sofisticirano in zna podatke uporabljati bistveno bolje kot drugi.

Kitajska podjetja so namreč zelo uspešna pri posnemanju, saj je del njihove kulture učenje od mojstrov. "To je nekaj, kar bi se tudi mi lahko naučili od Kitajske," je dejala Boutrupova in dodala, da je v tej digitalni dobi marsikatero kitajsko podjetje mojster na svojem področju ter bi ga bilo treba preučevati in posnemati.

Kitajska znanje in tehnologijo pridobiva z investicijami v tujini. Tako so po finančni krizi Kitajci v Evropi kupili številna podjetja. Letos in lani se je rast teh investicij sicer malo omejila, kar Boutrupova pripisuje omejitvam s strani kitajske vlade, ki si želi več kapitala obdržati doma in z investiranjem v domovini izkoreniniti revščino.

Veliko evropskih držav se še naprej trudi, da bi pritegnile neposredne investicije s Kitajske. Ta pa se odloča za vstop v podjetja, ki ji nudijo tehnologijo ali ji kako drugače predstavljajo strateško naložbo, kar pa je lahko dolgoročno nevarno za gospodarstvo posamezne države. Zaskrbljenost povzroča tudi to, da je velikokrat težko ugotoviti, kdo je dejansko kupec.

Zato bi EU morda morala imeti nek nadzorni odbor, ki bi odločal o tem, kaj lahko kupijo kitajska podjetja, kaj pa je tako strateškega pomena, da mora ostati v evropskih rokah, razmišlja Boutrupova, a dodaja, da bi se glede tega v EU verjetno zelo težko zedinili, saj nekatere države ne razmišljajo dolgoročno in gledajo le na to, da v tem trenutku pritegnejo naložbe in dobijo nova delovna mesta.

Kitajska ima zelo ambiciozne načrte, za katerimi stoji tudi politika. Evropske države pa se z njo še težje soočajo, ker je namesto pričakovane transformacije v bolj demokratično družbo na nekaterih področjih šla v obratno smer, v še večji nadzor, denimo medijev in akademske sfere. Lahko pa je Kitajska vzor pri izkoreninjanju revščine in pri investicijah v zelene tehnologije, je ocenila Boutrupova.

Poleg nje je udeležencem današnje konference predaval strateg za poslovanje in blagovne znamke Martin Roll, ki je udeležence vodil skozi hitri razvoj naraščajočih azijskih blagovnih znamk. Oba predavatelja sta uvrščena na prestižno lestvico Thinkers50, ki združuje vodilne mislece sedanjega časa. Generalni sekretar Strateškega foruma Bled Peter Grk pa je napovedal, da bo Kitajska tudi ena ključnih tem letošnjega foruma, ki bo na Bledu potekal v začetku septembra.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar