FinD - Novice - Britanski trg bo tudi po brexitu ponujal priložnost za posle
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

17.4.2019

Britanski trg bo tudi po brexitu ponujal priložnost za posle

Maribor, 17. aprila (STA) - Velika Britanija ne glede na razplet brexita ostaja velik trg in velika podjetniška priložnost za vse, ki si bodo tega želeli, je na današnjem pogovoru v organizaciji Britansko-slovenske gospodarske zbornice v Mariboru povedala britanska veleposlanica v Sloveniji Sophie Honey in podjetnike pozvala, da se pozanimajo o možnostih sodelovanja.

Honeyjeva je ob tem spomnila, da je bila prejšnji teden sprejeta pomembna odločitev o podaljšanju roka za izhod Velike Britanije iz EU do konca oktobra, kar prinaša več časa za dobro rešitev.

"Velika Britanija do takrat ostaja del EU in enotnega trga in se torej ni še ni spremenilo. Razlog za to, da smo dobili več časa, je predvsem v tem, da dosežemo tisto, kar je pomembno za vse, torej da Velika Britanija odide z dogovorom. Del tega dogovora, ki je na mizi, pa je do dveletno prehodno obdobje v katerem ostaja del skupnega trga," je dejala veleposlanica in izrazila prepričanje, da bo tudi po izteku tega obdobja ostalo še veliko prostora za medsebojno trgovino.

Kot je še povedala, slovensko-britanska izmenjava raste, samo v zadnjem letu se je za enajst odstotkov povečal slovenski izvoz v Veliko Britanijo, za 14 odstotkov pa v obratni smeri. Kljub potencialni negotovosti je verjetno jasno, da si vsi želimo ohraniti zelo močno poslovno okolje, je še dodala.

Tudi direktor Inštituta za strateške rešitve Iztok Kračun je potrdil, da se poslovne vezi med državama krepijo, enako pa velja tudi za območje severovzhodne Slovenije, kar je tudi sicer bila glavna današnjega pogovora. Podjetja se po njegovem mnenju zato ne bi smela bati obdobja po brexitu.

Ker je za dobičkonosne posle v Veliki Britaniji pomemben dovolj velik obseg posla, je to za veliko manjših in srednje velikih podjetij v tem delu Slovenije preveč zahtevna naloga, a imajo po besedah Kračuna priložnost za plasiranje nišnih izdelkov z visoko dodano vrednostjo. To pa je tudi tisto, na čemer mora v prihodnosti temeljiti slovensko gospodarstvo, meni Kračun.

Po besedah izvršnega direktorja Panvite Tonija Balažiča izvoz za evropsko prehransko industrijo ni najpomembnejša usmeritev, saj ta v evropskem povprečju znaša le 18 odstotkov, medtem ko je slovensko povprečje z 28 odstotki nad evropskim, kar pa je zaradi majhnosti države po njegovem razumljivo.

Kot je dejal, Velika Britanija trenutno ne predstavlja pomembnega trga za Slovenijo, a to se lahko spremeni, saj v Sloveniji še nismo izkoristili vseh priložnosti. Ker slovenska podjetja ne morejo konkurirati vse bolj poceni in dostopni prehrani na globalnem trgu, ima prednost zlasti v kakovosti, ki postaja vse bolj redka.

"Naša hrana je še vedno zelo naravna, malo je ekstenzivne proizvodnje, uporabe kemikalij ali antibiotikov. To je lahko pomembno tudi za britanski trg, ki ima visoko kupno moč. A za vstop na tako velik trg se podjetja ne morejo boriti sama, pač pa je potreben nastop z neko skupno geografsko označbo," je prepričan Balažič.

Da so največji potencial za mala in srednje velika podjetja nišni proizvodi, ki so lahko zanimivi za britanskega in druge trge, je zatrdil tudi Sergej Simoniti, predsednik uprave SID - Prve kreditne zavarovalnice, ki je prav ta teden prešla v roke francoske družbe Coface. A se podjetniki soočajo z veliko tveganji, saj nimajo dovolj strokovne podpore.

Tudi zato je po njegovem nedavni prevzem njihove družbe zelo pomemben dogodek. Njihova mreža je namreč z analitiki razpredena po kar 44 državah vsega sveta in jim bo lahko pomagala prav pri preučevanju potencialnih trgov, zato se bodo v prihodnje ob velikih slovenskih podjetjih lahko še bolj usmerili tudi v manjša.

Podpredsednik uprave Nove KBM Jon Locke pa je dejal, da so podjetja na severovzhodu usmerjena predvsem v lokalne posle, izvozno usmerjena pa v glavnem poslujejo z bližnjimi trgi, kot so avstrijski, nemški ali italijanski. Po njegovem je prednost Slovenije zlasti v visoko usposobljenem tehničnem kadru, prav tako pa se podjetja trudijo s svojimi proizvodi doseči visoko dodano vrednost.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar