FinD - Novice - V Portorožu se je začel logistični kongres
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

3.4.2019

V Portorožu se je začel logistični kongres

Portorož, 03. aprila (STA) - V Portorožu se je danes začel sedmi poslovno-logistični kongres v organizaciji Slovenskega logističnega združenja, ki se posebej posveča oskrbovalnim verigam v znanosti in praksi. Prvi mož združenja Igor Žula med izzivi logistike sicer izpostavlja povečanje produktivnosti in dvig dodane vrednosti.

Slovensko gospodarstvo nima dovolj gotovih izdelkov. Na področju avtomobilske industrije, ki je pri nas izjemno močna, smo tako z izjemo Revoza in Adrie mobil v glavnem podizvajalci, zato je tu dodana vrednost relativno nizka, je ob robu kongresa za STA navedel predsednik Slovenskega logističnega združenja Igor Žula.

Izziv Žula vidi tudi v povečanju produktivnosti, ob tem pa je opozoril, da smo v Sloveniji sicer kakovostni, a preveč improviziramo. To pa "pomeni, da premalo časa posvečamo sistemizaciji in digitalizaciji", kjer imamo po njegovem prepričanju še veliko rezerv.

Glede kitajskih vlaganj v tržaško pristanišče in posledic za Luko Koper in slovensko logistiko je Žula priznal, da se s temi vprašanji ni posebej ukvarjal, načelno pa "ne vidim razloga, zakaj bi se konkurenci izmikali".

Na sedmem logističnem kongresu je sicer zbranih okoli 270 udeležencev, specifičnost dogodka pa je po besedah predsednika logističnega združenja v tem, da skušajo povezovati vse deležnike na področju logistike, od industrije oz. naročnikov storitev do ponudnikov logističnih in prevoznih storitev, informacijskih in tehnoloških rešitev kot tudi javnega sektorja.

V uvodnem sklopu današnjih predavanj je predstavnik Fursa Boris Kastelic predstavil spremembe v carinskih postopkih v Sloveniji. Glavni izziv bo seveda napovedan brexit, ki bi zanje pomenil desetodstotno povečanje prometa, na področju t.i. e-commercea pa celo 50-odstotno povečanje, kar bo težko obvladljivo, saj razen na Brniku ne predvidevajo angažiranja novih kadrov.

Poleg daljših carinskih postopkov bi brexit prinesel tudi novosti na področju porekla, saj se blago iz Združenega kraljestva ne bo več štelo kot blago s poreklom.

Sicer pa Furs po besedah Kastelica zaključuje postopek prenove okoli 800 carinskih dovoljenj. Na finančni upravi delajo še na harmonizaciji uporabe carinskega zakonika, v letu 2020 pa bodo predvidoma začeli z novim uvoznim sistemom, ki bo nudil širši nabor podatkov. Prav tako Furs že dela na centralnem vlaganju deklaracij in na dvigu učinkovitosti carinskih kontrol z implementacijo profilov tveganj v svojih elektronskih sistemih, je še navedel Kastelic.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar