FinD - Novice - Spremembe v sicer pestrem lastništvu medijev v Sloveniji
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

27.3.2019

Spremembe v sicer pestrem lastništvu medijev v Sloveniji

Ljubljana, 27. marca (STA) - Lastništvo večjih medijev v Sloveniji je, z izjemo javnih RTV Slovenija in STA, precej pestro. Lastniki so tako domači kot tuji, lastništva so v več primerih tudi prepletena. Medtem ko je prodaja Pop TV in Kanala A zaenkrat odložena, je napovedana združitev časnikov Dnevnik in Večer, ugiba pa se o prodaji Planet TV in portala Siol.

Večji tiskani mediji v domači lasti, Dnevnik in Večer v združitev

Na trgu dnevnih tiskanih medijev so imele glede na podatke iz letnega poročila družbe Dnevnik za leto 2017 največji tržni delež Slovenske novice (42-odstotni tržni delež, prodana naklada okoli 42.000 izvodov), sledilo je Delo (21-odstotni tržni delež, prodana naklada 27.000 izvodov), pod katerega spadajo tudi Slovenske novice. Delo je bilo med letoma 2003 in 2015 v lasti Pivovarne Laško, nato pa ga je kupila družba FMR. Slednjo kot predsednik uprave vodi Stojan Petrič, družba pa je med drugim lastnica koncerna Kolektor.

Po podatkih Raziskave branosti in bralcev (RBB) za marec letos, ki jo izvaja družba Valicon, posamezen izvod Slovenskih novic v povprečju doseže 186.700 bralcev, s čimer je po dosegu na šestem mestu med tiskanimi izdajami. Na vrhu je Nedeljski dnevnik z dosegom 309.000 bralcev oz. 19,5 odstotka populacije v starosti od 15 do 75 let, sledijo priloge Ona, Delo in dom, Vikend (vse Delo in Slovenske novice) in Moj dom (Nedeljski dnevnik).

Tretji in četrti časnik na trgu, Dnevnik (po omenjenih podatkih za leto 2017 s 16,6-odstotnim tržnim deležem in prodano naklado 21.000 izvodov) in Večer (15,6-odstotni delež, prodana naklada 20.000 izvodov), sta v postopku združitve. Združeni medij, ki je dobil predhodno soglasje ministrstva za kulturo, čaka pa še na soglasje Agencije za varstvo konkurence, bo po napovedih izdajala nova družba DV Mediji, v kateri bosta imeli družbi Dnevnik in Večer Skupina po polovični delež.

Družba Dnevnik, ki med drugim izdaja časnik Dnevnik in tednik Nedeljski dnevnik, je v večinski lasti DZS (družba DZS ima 35,11 odstotka, DZS Investicije 15,94 odstotka in Delo Prodaja 10,35 odstotka), nekaj več kot četrtinski delež (25,74 odstotka) ima tudi avstrijska Styria Media International. Večer izdaja družba Večer Skupina, ki je v lasti Uroša Hakla in Saše Todorovića s po okoli 40-odstotnim ter družbe Hakl & Hakl (v kateri imata Uroš in Boris Hakl po polovični delež) z 20-odstotnim deležem.

V tuji lasti je finančni časnik Finance, ki je imel po omenjenih podatkih leta 2017 4,7-odstotni tržni delež in prodano naklado 6000 izvodov, in sicer je od leta 2006 100-odstotni lastnik Financ švedska družba Bonnier Business Press.

Dnevno izhajata tudi splošnoinformativni časnik Svet24 in športni dnevnik EkipaSN, ki sta del skupine medijev Media24. Družba Media24 je v lasti družbe Svet24, ki sta jo ustanovila Alenka Odlazek in družba Krater Media, sedaj pa je uradna lastnica Alena Nardini iz Portoroža. Media24 sicer med drugim izdaja vrsto revij, med njimi tednik Reporter, križanke in Salomonov oglasnik, ter več radijskih postaj, kot so Aktual, Veseljak in Salomon, in televizijo Veseljak.

Pop TV in Kanal A ostajata na CME, Telekom v prodajo Siola in Planet TV?

Lani je bila pred prodajo družba Pro Plus, ki izdaja televizijska programa Pop TV in Kanal A, skupini United Group, a so se v začetku letošnjega leta lastniki - družba CME Media Enterprises, ki je registrirana na Nizozemskem, sicer pa del Central European Media Enterprises (CME) s sedežem na Bermudih - odločili, da prodajo, ki naj bi bila vredna 230 milijonov evrov, ustavijo. CME, ki poleg Slovenije deluje v Bolgariji, Romuniji ter na Češkem in Slovaškem, prek Time Warnerja pa je v lasti ameriškega AT&T, je lani prodal dejavnost na Hrvaškem, kjer je izdajal televizijo Nova TV.

Novega lastnika bi utegnila dobiti spletni portal Siol in televizija Planet TV. Po nekaterih informacijah naj bi namreč nadzorni svet Telekoma Slovenije v teh dneh odločal o prodaji družbe TS Media, pod okrilje katere sodi Siol.net. Telekom je tudi 66-odstotni lastnik družbe Antenna TV SL (preostalih 34 odstotkov ima družba Antenna Slovenia iz grške skupine Antenna Group), ki izdaja program Planet TV.

Spletni portal Požareport je v začetku meseca pisal, da naj bi Planet TV kupil Dragan Šolak, ki je med drugim ustanovil United Group. United Group, ki je v večinski lasti družbe BC Partners, ima med drugim v lasti telekomunikacijske operaterje in ponudnike televizijskih vsebin Telemach, SBB, Total TV in Net TV Plus.

Styria nazaj v Žurnal, sprememba pri madžarskih lastnikih Nova24TV

Avstrijska družba Styria Media International je februarja kupila 35-odstotni delež v družbi Feniks Media, ki izdaja novičarski portal zurnal24.si. Kot je takrat povedal direktor in odgovorni urednik portala Žurnal24 Matej Košir, namerava Styria v treh letih pridobiti večinski delež.

Styria je pred leti v Sloveniji že izdajala brezplačnika Žurnal in Žurnal24 ter spletni portal zurnal24.si, a jih je leta 2014 ugasnila. Spletni portal so nato pod okriljem podjetja Feniks Media znova zagnali nekdanji zaposleni. Sytria ima sicer v Sloveniji v lasti tudi portala bolha.com in mojedelo.com, ter je, kot omenjeno, lastnica dobre četrtine Dnevnika.

Nedavno je po poročanju spletnega portala Siol prišlo do spremembe v lastništvu družbe Novatv24.si, ki oddaja televizijo Nova 24 TV, in sicer je okoli 15-odstotni delež, ki ga je imela v lasti madžarska družba Ripost Media, kupila madžarska podjetnica Agnes Adamik. Družbe Ripost Media ter družbi Ridikül Magazin in Modern Media Group so vsaka po okoli 15 odstotkov Novatv24.si kupile leta 2017.

Salomon vstopil v Infonet

V družbo Infonet Media, ki je v lasti Lea Oblaka in zajema mrežo radijskih postaj, v kateri je med drugim najbolj poslušani radio v Sloveniji Radio 1, je lastniško vstopila družba Salomon, ki je del Media24 in posredno v lasti Martina Odlazka. Kupila je 19-odstotni delež, je februarja poročal spletni portal Požareport. Sprememba v uradnih evidencah sicer še ni zabeležena.

Na povezovanje Oblaka in Odlazka naj bi po navedbah portala nakazovala tudi Oblakova namera, da od Odlazka kupi stroj za tiskanje časopisa, na tem stroju pa naj bi nato tiskali združeno časopisje Večera in Dnevnika. Okoli 10 odstotkov družbe Infonet Media je sicer v lasti DZS, ki je večinska lastnica Dnevnika.

Odlazek regionalno prisotnost okrepil še z NT&RC

Družba NT&RC, ki izdaja celjska lokalna medija Novi tednik in Radio Celje, prehaja pod okrilje skupine Media24, je konec februarja poročal portal Siol. V lastništvo so namreč vstopila podjetja, kot so Radio Krka, Radio tednik Ptuj, SAP Servo in Svet24, ki naj bi jih posredno obvladoval Odlazek. S tem bo Media24, ki ima med drugim tednika Dolenjski list in Štajerski tednik ter radijski postaji Radio Ptuj in Radio Krka, še okrepil prisotnost na regionalni ravni.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar