FinD - Novice - Pravda med LPP in delavci se nadaljuje
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

27.3.2019

Pravda med LPP in delavci se nadaljuje

Ljubljana, 27. marca (STA) - Ljubljanski potniški promet (LPP) je po poročanju Dnevnika vložil revizijo na sodbo višjega delovnega in socialnega sodišča, ki je odločilo, da mora podjetje 53 voznikom izplačati prispevke za poklicno zavarovanje od leta 2013 naprej. LPP namreč čaka na odločitev, ali bo moral plačati prispevek tudi preostalim voznikom.

LPP je vložilo revizijo na vrhovno sodišče, ki pa še ni odločilo. Po pojasnilih direktorja LPP Petra Horvata sodišče v reviziji ugotavlja, ali so do plačila za poklicno zavarovanje upravičeni tudi vozniki, ki so na bolniški in tako po njegovem ne izpolnijo kriterija 80 odstotkov delovnega časa za volanom.

"Revizije nismo zahtevali le zaradi bolniške. Ta zadeva mora biti urejena za območje celotne države," je dodal, medtem ko je predsednik sindikata Enotnost Mirko Savanović dejal, da "v bistvu v celoti izpodbijajo odločbo višjega sodišča".

Od odločitve sodišča bo tako odvisno, ali bo LPP moral plačati prispevek za poklicno zavarovanje tudi preostalim voznikom in ali bo to vplivalo tudi na druge voznike po državi. Kot pravi Savanović, je na sodišču sicer odprtih več kot 200 tožb voznikov LPP.

Sodba višjega delovnega in socialnega sodišča, ki je odločilo, da je LPP leta 2013 voznikom nezakonito prenehal plačevati prispevek za poklicno zavarovanje, je po pojasnilih direktorja LPP Petra Horvata sicer tudi razlog za lani ustvarjenih 6,8 milijona evrov izgube.

LPP se medtem z delavci oz. sindikati v teh dneh pogaja o zvišanju izhodiščne plače. Ta zdaj znaša 1092 evrov bruto. Poleg tega razpravljajo tudi o spremembi sistemizacije delovnih mest.

Po Savanovićevih besedah so se pogovarjali, da bi voznike prestavili iz 16. (izhodiščna plača 1092 evrov bruto) v 18. (izhodiščna plača 1203 evre bruto) plačilni razred.

"Vozniki, ki bi se na novo zaposlili, bi bili prvo leto v 16. plačilnem razredu, potem pa bi jih prerazporedili v 18. plačilni razred," je dejal Savanović in dodal, da dogovora o tem še niso sklenili, a da pogajanja z vodstvom podjetja potekajo.

Plače bi morali po njegovi oceni dvigniti za 3,7 odstotka, kot so jih v drugih podjetjih javnega holdinga, tako bi si LPP zagotovil konkurenčnost na trgu delovne sile. "Tako bi zadržali voznike v LPP in, upam, pridobili nove," je dodal Savanović.

Iz LPP je namreč lani odšlo 51 delavcev, zaposlenih v sektorju promet, medtem ko so bile prejšnja leta številke precej manjše (leta 2017 28, leta 2016 24, leta 2015 18), pri čemer so v statistiko všteti vsi odhodi (sporazumne odpovedi, odpovedi iz krivdnih razlogov, upokojitve, invalidske upokojitve ...).

Po Horvatovih pojasnilih je lansko jesen dalo odpoved najmanj 10 ljudi. Medtem ko je Savanović prepričan, da ob višjih plačah do teh odhodov ne bi prihajalo, Horvat razmere vidi drugače.

"Toliko ljudi kot minulo jesen ni odšlo še nikoli, a to ni prav nič alarmantno. Na LPP je zaposlenih okoli 600 voznikov. Pospešili smo politiko zaposlovanja, prek projekta Akademija LPP se nam je javilo okoli 80 ljudi, izboljšali smo tudi plače," je dejal Horvat in dodal, da je povprečna plača voznika LPP okoli 1800 evrov bruto, kar da je mnogo več kot pri konkurenci.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar