FinD - Novice - Kitajci so končno doumeli pomen jadranskega koridorja
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

26.3.2019

Kitajci so končno doumeli pomen jadranskega koridorja

Trst, 26. marca (STA) - Bolj kot globalna rast pretovora je pomembno, da so Kitajci končno razumeli, da je jadranski koridor pomemben, je predsednik tržaške pristaniške uprave Zeno D'Agostino za STA izpostavil pomen nedavnega sporazuma s kitajskim CCCC na področju investicij. To namreč lahko dolgoročno privede do preusmeritve prometa iz drugih delov Evrope v Jadran.

Tržaško pristanišča se je v zadnjih dneh znašlo v medijskem objektivu zaradi podpisa sporazuma s kitajskim gradbenim podjetjem China Communications Construcion Company (CCCC). Sporazum, ki je sicer del širših gospodarskih dogovorov med Italijo in Kitajsko glede t.i. nove svilne poti, je porodil precej zanimanja glede načrtov Tržačanov in posledic za njegove bližnje in bolj oddaljene tekmece.

Prvi mož tržaške pristaniške uprave D'Agostino je za STA najprej zavrnil kritike, da naj bi pristanišče "prodali Kitajcem", saj je podpisani sporazum po njegovem prepričanju transparenten, predvideva dvosmernost investicij ter upošteva evropski okvir. Sporazum s CCCC je namreč nastal prav v okviru evropsko-kitajske platforme EU-China Connectivity Platform, v katerega denimo sodi tudi izgradnja drugega železniškega tira Divača-Koper.

Obenem je D'Agostino pojasnil, da napovedane naložbe v železniško infrastrukturo predstavljajo le del sporazuma s Kitajci. Drugi del se tiče možnosti, da bi Trst pritegnili v projekt logistične platforme v Košicah na Slovaškem. Projekt jih nedvomno zanima, saj bodo Košice zaradi svojega položaja znotraj evropske železniške infrastrukture postale pomemben del svilne poti, tudi sami pa razvijajo povezave s Slovaško.

Del sporazuma pa predvideva potencialna italijanska vlaganja na Kitajskem. Točneje gre za možnost razvoja logistične platforme, namenjene izvozu italijanskih izdelkov na kitajski trg, predvsem blagovne znamke "made in Italy", je izpostavil predsednik pristaniške uprave.

D'Agostino je poudaril še, da denarja Kitajcev kot takega ne potrebujejo, bistveno bolj pomembno pa je, kako se bodo Kitajci odločali za izbiro referenčnega pristanišča v tem delu Evrope, kar bi Trstu dalo veliko konkurenčno prednost.

Sicer pa je sporazum s CCCC po njegovem velika priložnost za celoten severni Jadran. Ne glede na morebiten padec gospodarske rasti ali pretovora je namreč treba gledati na širšo sliko in konkurenco med pristaniškimi območji ter s tem povezano preusmeritev trenutnega tovornega prometa iz drugih delov Evrope. "Kitajci so končno doumeli, da je jadranski koridor pomemben", in posledično D'Agostino meni, da se bo lep del prometa, ki se zdaj usmerja v druga evropska pristanišča, tudi na severu Evrope, preusmeril v Jadran. Pri tem vidi možnosti za vsa pristanišča v regiji. Koper je denimo po njegovem zelo spreten pri obvladovanju intermodalnega prometa v srednjo Evropo.

Sicer pa v Trstu trenutno nimajo težav glede zmogljivosti železniškega prometa, kljub temu pa delajo na več projektih, da se ne bi v težavnem položaju znašli čez desetletje ali več. Poleg načrtov s kitajskimi partnerji so tu načrti z Avstrijci, italijanskimi železnicami itd., je naštel D'Agostino.

Samo v letošnjem letu načrtujejo dve večji naložbi v železniško infrastrukturo. Prva je ponovno odprtje povezave pristanišča z Opčinami, kar bi razbremenilo železniško povezavo do Tržiča, obenem pa bi za 36 kilometrov skrajšalo pot vlakom, usmerjenim v srednjo in vzhodno Evropo. Poleg tega bodo prav tako letos ponovno sprostili odsek podzemne proge pod mestom, kar jim bo omogočilo, da z območja ob Marsovem polju (Campo Marzio) odstranijo okoli 2000 vlakov. V povezavi z dolgoročnejšimi načrti s tem območjem bo to Tržačanom obenem omogočilo razširitev brezcarinskega območja pristanišča.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar