FinD - Novice - Okoljevarstveniki s popisom blagovnih znamk odpadkov pritiskajo na proizvajalce
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

21.3.2019

Okoljevarstveniki s popisom blagovnih znamk odpadkov pritiskajo na proizvajalce

Ljubljana, 21. marca (STA) - Ekologi brez meja in Greenpeace v Sloveniji so ob svetovnem dnevu voda in začetku čistilnih akcij v lokalnih skupnostih objavili rezultate popisa blagovnih znamk odpadkov in distributerje pozvali k odzivu in predstavitvi ukrepov za izboljšanje stanja. Po namembnosti sicer največji delež predstavljala embalaža za hrano.

Ekologi brez meja in Greenpeace v Sloveniji so v sklopu globalne mreže Break Free From Plastic obdelali zbrane podatke iz dvanajstih lokacij, ki so jih izbrali v okviru zadnje vseslovenske akcije Očistimo Slovenijo, ki je potekala 15. septembra lani.

Kot so sporočili, je po namembnosti največji delež predstavljala embalaža za hrano, med vrstami plastike pa prvo mesto zaseda PET, ki se najpogosteje uporablja za plastenke pijač.

Okoljevarstveni organizaciji sta 15 proizvajalcev oz. distributerjev najpogosteje najdenih blagovnih znamk pozvali k odzivu in predstavitvi ukrepov za izboljšanje stanja. Odzvalo se je dvanajst proizvajalcev, iz odzivov pa je, razen pri redkih izjemah, po navedbah ekologov razbrati "bore malo konkretnih ukrepov, ki bi pripomogli k zmanjšanju pojavnosti nepravilnega odlaganja odpadkov".

Podjetja po navedbi organizacij v dobri veri zaupajo shemam za ravnanje z odpadki, da bodo poskrbele za njihove izdelke po tem, ko postanejo odpadki, so še zapisali v sporočilu za javnost. Medtem ko proizvajalci izpostavljajo načelno reciklabilnost nekaterih izdelkov, po navedbah okoljevarstvenih organizacij le Fructal dejansko skrbi za ponovno uporabo svoje odpadne embalaže za izdelavo novih izdelkov, Pivovarna Laško Union pa zmanjšuje težo plastenk in jih pilotno nadomešča z drugimi materiali.

Okoljevarstveniki pogrešajo predvsem razmišljanje o zmanjševanju količine embalaže, ponovni uporabi, sistemih vračanja, polnjenju in prehodu na nove načine dostavljanja izdelkov. Enega od najbolj pozitivnih ukrepov je po njihovi oceni letos sprejelo podjetje Spar, ki kupcem omogoča, da na postrežnih oddelkih za shranjevanje živil uporabijo steklene ali plastične embalaže, ki jih prinesejo s seboj.

Med 15 najbolj pogosto najdenimi blagovnimi znamkami so sicer na prvih treh mestih Pivovarna Union Laško, McDonald's in Coca-Cola, sledijo pa Fructal, Ljubljanske mlekarne, Spar, Imperial Brands, Radenska, Agrokor in Ferrero. Na spodnji polovici lestvice so Dana, Lidl, Zott, Philip Morris in Petrol.

Ekologi brez meja in Greenpeace v Sloveniji organizatorje spomladanskih čistilnih akcij pozivajo, da sodelujejo v popisu odpadkov, saj je to pomembno orodje identifikacije najbolj problematičnih izdelkov in pritiska na proizvajalce, obe organizaciji pa sta se zavzeli, da zbrani podatki ne bodo le mrtva črka na papirju.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar