FinD - Novice - EIB projekt izgradnje drugega tira uvrstila na seznam za financiranje
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

15.2.2019

EIB projekt izgradnje drugega tira uvrstila na seznam za financiranje

Ljubljana, 15. februarja (STA) - Evropska investicijska banka (EIB) je projekt izgradnje drugega železniškega tira Divača-Koper na svoji spletni strani uvrstila na seznam projektov, ki jih bo financirala. Predvidena višina financiranja je 250 milijonov evrov, so danes sporočili iz družbe 2TDK.

Vlogo za 250 milijonov evrov posojila družbi 2TDK so EIB posredovali maja lani. "Med oktobrom in januarjem so nato med EIB in 2TDK potekala pogajanja, na podlagi katerih bo investicijska banka projekt dokončno ocenila in ga predvidoma aprila uvrstila v potrditev upravnemu odboru banke," so pojasnili na družbi.

V investicijskem programu projekta drugi tir je med predvidenimi viri financiranja tudi posojilo mednarodnih finančnih institucij in SID banke ob kapitalskem vložku, nepovratnih evropskih sredstvih in posojilu komercialnih bank.

Vlada je investicijski program za gradnjo drugega tira Divača-Koper, po katerem bo zanj potrebnih 1,194 milijarde evrov brez DDV, potrdila 24. januarja. Dokument, ki je zakoličil finančno konstrukcijo projekta, predvideva dva scenarija: enega s sodelovanjem zaledne države in drugega, po katerem bi Slovenija projekt financirala sama.

Madžarska se je sicer že odločila, da ne bo sodelovala pri projektu drugega železniškega tira Divača-Koper, infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek pa je ocenila, da bi bil v primeru, da bi drugi tir gradili z Madžarsko, strošek gradnje proge nekaj sto milijonov evrov višji, kot če bi ga zgradili sami.

Po potrditvi investicijskega programa je projektna družba 2TDK izbrana izvajalca gradnje dostopnih cest do trase že vpeljala v delo, ki naj bi steklo konec tega meseca. Že od decembra pa v okviru priprav na gradnjo na trasi na sedmih lokacijah potekajo arheološka izkopavanja, ki naj bi bila končana spomladi.

Projekt izgradnje 27 kilometrov dolgega železniškega tira, ki je bil več let na mrtvi točki, je v konkretnejšo fazo prišel po tem, ko se tudi drugega referenduma o zakonu o drugem tiru ni udeležilo dovolj volivcev, da bi bil izpolnjen referendumski kvorum, zakon pa je julija lani vendarle stopil v veljavo.

Pobudnik referenduma o drugem tiru Vili Kovačič sicer vztraja, da bi država morala drugi tir zgraditi po alternativni vzhodni trasi Koper-Kozina-Divača, želi si tudi ustavne presoje zakona o drugem tiru.

Dobra novica za projekt drugi tir je danes prišla tudi z državne revizijske komisije, ki ni ugodila zahtevku za revizijo javnega naročila za izdelavo projektne dokumentacije. Zahtevek Geoportala za revizijo zoper objavo in dokumentacijo razpisa je pred mesecem dni zavrnila že družba 2TDK, zdaj pa je državna revizijska komisija odločitvi prikimala, s čimer je sklep pravnomočen.

Na razpis, ki ga je družba 2TDK objavila novembra, je sicer prispela ena ponudba. V vrednosti 19,93 milijona evrov brez DDV jo je oddal konzorcij podjetij Elea iC, SŽ-Projektivno podjetje in IRGO Consulting.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar