FinD - Novice - Bratuškova naj bi koaliciji predstavila investicijski program za drugi tir
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

17.1.2019

Bratuškova naj bi koaliciji predstavila investicijski program za drugi tir

Ljubljana, 17. januarja (STA) - Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek bo po neuradnih informacijah pred današnjo sejo vlade koalicijskim partnerjem predstavila investicijski program za gradnjo drugega tira Divača-Koper, ki vsebuje finančno konstrukcijo z ali brez sodelovanja zalednih držav, kot je npr. Madžarska. Odločitve o tem naj bi vlada nato sprejela prihodnji teden.

Iz gradiva, ki ga naj bi danes koalicijskim partnerjem predstavila ministrica, naj bi bila torej razvidna ocenjena vrednost projekta v primeru sodelovanja s kakšno od zalednih držav ali brez tega. Prejšnja vlada Mira Cerarja je že bila v pogovorih z Madžarsko, a so nato ti zamrli. Madžarski premier Viktor Orban je nedavno izjavil, da so v Budimpešti zgodbo zaprli in se bodo osredotočili na sodelovanje s Trstom.

Po potrditvi investicijskega programa, ki ga je pripravila družba Deloitte, na vladi in nato na nadzornem svetu projektnega podjetja 2TDK bodo lahko stekla pripravljalna dela, sprožili pa bodo lahko tudi postopke za izbor izvajalca za glavna gradbena dela.

Po informacijah časnika Finance je skupna ocena stroška gradnje drugega tira projekta 1,168 milijarde evrov. S prištetimi že porabljenimi 65 milijoni evrov skupni znesek znaša 1,233 milijarde evrov. To je več od številk, ki so jih v preteklosti omenjali vladni predstavniki. V to številko pa naj ne bi bili vključeni stroški financiranja, če bi v finančni konstrukciji s prispevkom sodelovala katera od držav, ki so vezane na koprsko pristanišče, ali če bi Slovenija projekt izpeljala sama.

Finančni viri zanj naj bi v tem primeru prišli iz državnega proračuna, sredstev EU in posojila Evropske investicijske banke (EIB), projekt pa naj bi se v nadaljevanju odplačeval iz prihodkov od že uvedenega pribitka k cestnini za tovorna vozila na nekaterih avtocestnih odsekih, iz višje uporabnine za železniške tire, ki bi jih plačevalo podjetje SŽ-Infrastruktura, in iz dodatne takse na pretovor, ki bi jo plačevala Luka Koper.

Pogovori vlade z EIB sicer še potekajo, glede sodelovanja z Madžarsko pa končne odločitve vlade še ni bilo, do nje naj bi prišlo prihodnji teden ob odločanju o investicijskem programu. Ob tem ministrica vztrajno ponavlja prepričanje, da je projekt Slovenija sposobna zgraditi sama in da bi bil tako tudi za državo cenejši.

Srečanje ministrice s koalicijo bo potekalo pred sejo vlade, na kateri bodo med drugim obravnavali predlog strateškega programa Slovenskega podjetniškega sklada za obdobje 2018-2023, po katerem bi sklad v teh letih prek različnih oblik financiranja zagotovil za okoli 629 milijonov evrov spodbud za okoli 6200 mikro, malih in srednje velikih podjetij.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar