FinD - Novice - Korošci razočarani nad predlaganimi časovnimi zamiki projekta hitre ceste
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

19.12.2018

Korošci razočarani nad predlaganimi časovnimi zamiki projekta hitre ceste

Ljubljana/Slovenj Gradec, 19. decembra (STA) - Dars je na današnjem sestanku na ministrstvu za infrastrukturo predstavil noveliran časovni načrt izgradnje severnega dela tretje razvojne osi, ki pa je za Korošce nesprejemljiv, je za STA dejal Aljaž Verhovnik. Za odsek Velenje-Slovenj Gradec, ki bi se moral začeti graditi konec leta 2019, Dars zdaj začetek gradnje predvideva leto dni kasneje.

"Korošci smo danes na tem sestanku doživeli popolni šok," je za STA dejal član odbora za izgradnjo 3. razvojne osi in koordinator mladinske iniciative za 3. razvojno os Aljaž Verhovnik. Opozoril je, da se zdaj predlagana časovnica bistveno razlikuje od lani poleti podpisanega protokola, ki ga je takratni minister za infrastrukturo Peter Gašperšič podpisal s predstavniki Koroške in Savinjsko-Šaleške regije.

Kot je pojasnil Verhovnik, se po danes predstavljenem predlogu Darsa začetek gradnje odseka Velenje-Slovenj Gradec, predviden za konec leta 2019, zamika za eno leto, medtem ko je dokončanje gradnje tega odseka, ki je v protokolu predvideno v letu 2023, po novem predvideno v letu 2026.

Ob tem je negotova prihodnost vmesnega odseka, to je odseka od avtoceste oz. od Šentruperta do Velenja, za katerega je vložena zahteva za ustavno presojo državnega prostorskega načrta, aktivnosti glede projektiranja tega odseka pa so zaradi tega prekinjene. Po informacijah z današnjega sestanka naj bi ustavno sodišče odločitev o tem sprejelo predvidoma spomladi prihodnje leto, je dejal Verhovnik.

Korošci so razočarani tudi zaradi zamika načrtov glede nadaljevanja načrtovanja in gradnje hitre ceste od Slovenj Gradca naprej proti severu. Za oba odseka od Slovenj Gradca do Holmca je po protokolu zaključek umeščanja v prostor predviden junija 2020, Dars pa po novem predvideva, da se na odseku Slovenj Gradec-Dravograd (Otiški Vrh) umeščanje zaključi marca 2021, medtem ko na odseku od Dravograda do Holmca januarja 2023.

"Takšni zamiki so za nas nesprejemljivi," je dejal Verhovnik in dodal, da je odbor za izgradnjo 3. razvojne osi Darsov danes predstavljen časovni načrt zavrnil, saj se bistveno razlikuje od dogovorjenega s protokolom. Verhovnik je ob tem opozoril, da so pri pripravi protokola sodelovale strokovne službe, ki bi morale že takrat predstaviti realne roke. "Očitno je nekdo tukaj nagajal ali zavajal javnost in 100.000 ljudi, ki so odvisni od projekta," je bil kritičen Verhovnik.

Dejal je še, da od Darsa do 10. januarja prihodnje leto pričakujejo nov predlog časovnega poteka projekta, za katerega upa, da bo bolj sprejemljiv. "V nasprotnem primeru bomo mi kot iniciativa pozvali svet Koroške regije in svet Savinjsko-Šaleške regije, da sprejmemo ukrepe državljanske nepokorščine," je dodal Verhovnik.

O ugotovitvah bodo obvestili tudi predsednika vlade Marjana Šarca, je napovedal in dodal, da z danes pripravljeno časovnico tudi na ministrstvu za infrastrukturo niso zadovoljni. Na današnjem sestanku na ministrstvu sicer ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, ki projekt tretje razvojne osi izpostavlja kot enega od treh najpomembnejših v njenem mandatu na mestu ministrice, ni bila navzoča. Na sestanku je sodelovala državna sekretarka z ministrstva Nina Mauhler in še predstavniki nekaterih drugih ustanov.

V Darsu, ki je izvajalec in investitor projekta, pa so za STA poudarili, da Dars ni bil podpisnik omenjenega protokola in da so roki v protokolu nerealni.

Kot so še pojasnili, so danes predstavili časovnico, ki poskuša v čim večji meri slediti časovnici iz protokola, vendar vanjo vključuje zamik pričetka izdelave projektne dokumentacije, spremembe, povezane z novo gradbeno zakonodajo, pogoje okoljevarstvenega soglasja in pogoje oz. tehnologijo gradnje na zelo zahtevnem, 17,5-kilometrskem odseku Velenje-Slovenj Gradec.

Na tem odseku so med drugim predvideni dva dvocevna predora, en enocevni predor, trije pokriti vkopi, 16 viaduktov, šest podvozov, štirje nadvozi, sedem mostov in 21 regulacij vodotokov. Za izgradnjo trase je predvidena pridobitev več gradbenih dovoljenj, sama časovnica pa, kot poudarjajo v Darsu, ni odvisna zgolj od investitorja, ampak tudi od drugih deležnikov, ki so vključeni v zakonsko predpisane postopke pridobivanja dovoljenj za gradnjo.

"Ob predpostavki, da bodo pridobivanje zemljišč in druge aktivnosti potekale skladno s terminskim planom, in ob upoštevanju, da ne bo pritožb v času razpisov za izbiro izvajalcev, je začetek izvajanja pripravljalnih del v okviru predmetne investicije predviden konec leta 2020," so časovni načrt za začetek gradnje odseka Velenje-Slovenj Gradec še pojasnili v Darsu.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar