FinD - Novice - Banke tudi v prihodnosti v središču svojega poslovanja vidijo stranko
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

16.11.2018

Banke tudi v prihodnosti v središču svojega poslovanja vidijo stranko

Brdo pri Kranju, 15. novembra (STA) - Tako kot za celotno gospodarstvo tudi za banke velja, da bo njihovo poslovanje v prihodnosti močno krojil tehnološki razvoj. Tehnologija bo močno premešala karte v bančni industriji, se strinjajo bančniki, ki pa v središču svojega poslovanja tudi v prihodnosti vidijo komitenta.

Vodilni v slovenskih bankah so o trendih v prihodnosti in izzivih, ki jih ti prinašajo za bančništvo, razmišljali na okrogli mizi, ki so jo pripravili v okviru današnjih tradicionalnih Dnevov slovenskih bančnikov na Brdu pri Kranju.

"Tehnologija bo nekaj, kar bo premešalo karte v bančni industriji: nekatere bodo morda izumrle, nekatere se bodo morale konsolidirati," je menil glavni izvršni direktor SKB banke Andre Gardella. A to, kar bo banki omogočilo, da dolgoročno preživi, niso le tehnologija in produkti, je dodal.

Po besedah predsednika uprave Abanke Jožeta Leniča je treba v ospredje postaviti stranko. "Katerokoli podjetje, ki ponuja storitve, ima v svojem centru vedno stranko," je dejal.

Glede prihodnosti bančništva je Lenič prepričan, da v osrčju ne bo tehnologija, pač pa zaupanje in lojalnost strank. "Da imaš stranko, da stranko razumeš in imaš njene podatke, stranke so ključna stvar," je dejal.

Sogovorniki so ugotovili, da se obnašanje in razumevanje strank, kaj želijo in na kakšen način hočejo poslovati z banko, spreminja. "V preteklosti je bil pomemben produkt in blagovna znamka, zdaj pa izkušnja s to blagovno znamko," je dejal predsednik uprave Banke Intesa Sanpaolo Jozef Kausich.

Z razvojem tehnologije so vse banke že vzpostavile svoje spletne banke in teh, kot so povedali bančniki, še zdaleč ne uporabljajo le mladi. "Torej: tudi starejše generacije so se zelo spremenile v svojih navadah," je povedal Lenič.

Podrobneje je to misel razvil predsednik uprave Delavske hranilnice Renato Založnik. V bankah imamo štiri generacije strank: upokojence, ki bodo še naprej prihajali v bančne poslovalnice, srednjo generacijo, ki posluje spletno vedno bolj aktivno, mlajšo generacijo in pa najmlajše komitente, ki ne pričakujejo nič drugega kot zastojnkarstvo in dobre spletne rešitve, je dejal.

Na izzivalno vprašanje, zakaj še nimamo rešitve, da bi kar s pomočjo telefonske številke nekomu nakazali denar, je Založnik odgovoril, da so bili včasih kaznovani, ker so bili prehitri. "A sistem se pripravlja," je dejal. Kausich pa je povedal, da so v Intesi Sanpaolo celo že razvili dve rešitvi, a sta še v poskusnem obdobju.

Bančniki se zavedajo konkurence, ki jo bankam predstavlja fintech industrija, kamor se uvrščajo različna podjetja, ki z uporabo tehnologije in inovacij poskušajo izboljšati obstoječe finančne storitve. "Fintechi se ne bi razvili, če ne bi mi malo zaspali," je dejal Založnik.

Leniča konkurenca v obliki fintechov ne skrbi. "Prevladalo bo zaupanje do tistega, s katerim je že zdaj dobro sodeloval," je dejal. Enakega mišljenja je Gardella: "Kaj kot stranka pričakujem od banke?" je vprašal in odgovoril, da je na na prvem mestu varnost.

Sicer pa si v bankah želijo s fintechi sodelovati. Kot je dejal Gardella, bo večina fintech podjetij vesela, če bodo postala partnerji bank, Lenič pa je nadaljeval, da v bankah "vsi iščemo razne finteche, s katerimi pridobimo tehnološke rešitve in neka dodatna znanja."

Obstajajo sicer storitve, ki jih lahko opravljajo le banke. "Poskušajte iti v fintech in pridobiti hipoteko z 20-letno fiksno obrestno mero. To je veliko dela," je dejal Gardella.

Založnik v fintech industriji vidi zdravo konkurenco. "Fintechi zdaj banke spodbujajo, na eni strani bomo z njimi tekmovali, na drugi pa sodelovali," je dejal in dodal, da zdaj banke to prinašajo noter, npr. s tem, ko so naredile brezstične kartice, mobilne denarnice ali sistem takojšnjih plačil.

Sogovorniki so se tako strinjali, da bodo banke tudi v prihodnosti še zbirale denar komitentov, jim še vedno dajale kredite in opravljale plačilne storitve, vendar pa bodo vse svoje storitve opravljale z mislijo na komitenta in si prizadevale izboljšati uporabniško izkušnjo - torej s čim manj kliki priti do rezultata.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar