FinD - Novice - Cerarjeva vlada želela uničiti koprsko pristanišče
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

16.10.2018

Cerarjeva vlada želela uničiti koprsko pristanišče

Koper, 16. oktobra (STA) - V sindikatu žerjavistov po objavi pobude za sklenitev sporazuma med Slovenijo in Madžarsko o sodelovanju pri drugem tiru vztrajajo, da je bil namen vlade Mira Cerarja uničiti koprsko pristanišče. To bi se po njihovem zgodilo na račun izgube nacionalne suverenosti in konkurenčnosti nad prometno infrastrukturo, s podreditvijo madžarskim interesom.

Ministrstvo za infrastrukturo je prejšnji teden javno objavilo dokumente v zvezi s pobudo za sklenitev sporazuma med Slovenijo in Madžarsko o sodelovanju pri projektu drugi tir. Cerarjeva vlada je pobudo sprejela 21. decembra lani, pobuda pa je nosila oznako zaupnosti. Besedilo predloga mednarodnega sporazuma sicer še ni pripravljeno, iz pobude pa izhajajo pogajalska stališča Slovenije.

Zaradi tajnosti pogajalskih izhodišč je del politike, pa tudi zaposleni v Luki Koper, vladi očital prikrivanje zahtev Madžarske v zameno za sodelovanje pri projektu. Vlada je sicer vseskozi zatrjevala, da Slovenija Madžarom za sodelovanje pri drugem tiru ničesar ne daje.

Iz pobude med drugim izhaja, da državni lastniški delež v Luki Koper ni predmet pogajanj, prav tako pa sporazum ne posega v koncesijo Luke. Slovenija lahko Madžarski medtem pomaga pri najemanju površin za skladiščenje tovora; te se lahko najamejo v območju pristanišča, in sicer zunaj koncesijskega območja Luke Koper, in znotraj območja, kot ga opredeljuje državni prostorski načrt za celovito prostorsko ureditev pristanišča za mednarodni promet v Kopru.

V sindikatu žerjavistov v odzivu na javno objavo dokumenta medtem vztrajajo, da je bil namen Cerarjeve vlade uničiti koprsko pristanišče. "Dejanja, kot so načrtno oviranje gradnje s sprejetjem nepotrebnega zakona in z njim povezanimi referendumi, naklepna izguba evropskih sredstev z vložitvijo nepopolne dokumentacije, zavajanje in laganje z argumentom 'nujnosti' vstopa tuje države v projekt, zavlačevanje s širitvijo koncesijskega območja pristanišča, nagajanje in ustvarjanje konfliktov z Občino Ankaran, niso samo predmet javne obsodbe, morala bi postati predmet resnih kazenskih preiskav," menijo v sindikatu.

Kot poudarjajo, so že pred javno objavo dokumenta izpostavili "politično zaustavitev prepotrebne širitve koncesijskega območja Luke Koper s strani posameznih politikov na državni ravni, poslušnega vodstva koprske pristaniške družbe in s podporo lokalnih veljakov, predvsem lokalnega kavboja, ki je čez noč spremenil mnenje o spornem zakonu o gradnji drugega tira".

V sindikatu opozarjajo na del pobude za sklenitev sporazuma, ki predvideva, da je del območja, ki je znotraj državnega prostorskega načrta namenjeno širitvi koprskega pristanišča, rezerviran za Madžare, pri čemer po njihovem ni izključen niti dostop do morja.

Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke Koper zato poziva ministrico za infrastrukturo Alenko Bratušek k nadaljnjemu razkrivanju, ob tem pa zahteva pospešitev začetka izgradnje drugega tira ter "spremembo vseh škodljivih členov zakona o drugem tiru, ki so bili namenjeni finančni oslabitvi slovenskih družb na račun prihoda Trojanskega konja iz Madžarske".

Pogovore z Madžari o njihovem sodelovanju pri projektu drugi tir je sicer začela vlada Mira Cerarja, nova vlada pa jih do zdaj še ni prekinila. Bratuškova sicer meni, da je drugi tir mogoče zgraditi brez sodelovanja Madžarske.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar