FinD - Novice - Poslovanje v turizmu se izboljšuje, a prihodki na hotelsko sobo še prenizki
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

10.10.2018

Poslovanje v turizmu se izboljšuje, a prihodki na hotelsko sobo še prenizki

Portorož, 09. oktobra (STA) - Poslovanje turističnega gospodarstva se izboljšuje, panoga je po letih izgub znova na zeleni veji. A prihodki na razpoložljivo sobo so še vedno prenizki, saj komaj presegajo tiste izpred desetih let, je na Dnevih slovenskega turizma izpostavil minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek.

Počivalšek je v uvodnem nagovoru na plenarnem delu Dnevov slovenskega turizma v Portorožu spomnil, da je turizem po dolgih letih negativnega poslovanja znova v pozitivnih številkah. V letošnjem letu se prilivi iz naslova izvoza potovanj zvišujejo za osem odstotkov.

Povprečna dosežena cena na razpoložljivo sobo je v zadnjih letih naraščala in v letu 2017 dosegla 32 evrov, kar pomeni 8,3-odstotno nominalno letno rast. "Naša ocena je, da je ta kazalnik še vedno nizek. Je sicer višji kot leto poprej, a je iz naslova višje dodane vrednosti porasel le za en odstotek, preostala rast je iz naslova večjega števila nočitev," je opozoril minister.

Celotni prihodek na razpoložljivo sobo pa je lani dosegel 20.850 evrov, kar je najvišja vrednost v zadnjih desetih letih. "A roko na srce, s tem smo bolj ali manj komaj presegli rezultate iz 2007," je poudaril Počivalšek. "Počasna rast enostavno ni več dovolj. Imamo pogoje, znanje, resurse in energijo, da do leta 2021 dosežemo štiri milijarde evrov prilivov iz naslova izvoza potovanj," je menil.

Analize kažejo, da se je v lanskem letu povečalo tudi število zaposlenih v slovenskih hotelih, in sicer za 8,2 odstotka. Predsednik Turistično gostinske zbornice Slovenije Andrej Prebil pa je opozoril, da v gostinstvu dodana vrednost na zaposlenega dosega le 28.000 evrov, kar je 65 odstotkov tiste v celotnem slovenskem gospodarstvu. Slovensko gospodarstvo je lani beležilo enkrat hitrejšo rast od panoge gostinstva.

"Pogoj za kakovost storitve je kader, zaposleni v turizmu. Dodana vrednost so kompetentni, strokovni zaposleni, ki svojo delo opravljajo dobro," je poudaril Prebil. Nova kolektivna pogodba v panogi je bila podpisana avgusta letos in je močno uredila pravice zaposlenih v panogi. A to je le prvi korak k ureditvi razmerij in zagotovitvi, da bo poklic v turizmu cenjen, je še dodal.

Hotelirji morajo poznati svoje goste, jim brati misli in zanje ustvarjati enkratna doživetja, je na okrogli mizi o doseganju večje dodane vrednosti v hotelirstvu poudaril direktor ljubljanskega hotela Slon in predsednik Združenja hotelirjev Slovenije Gregor Jamnik.

Direktor ljubljanskega hotela Cubo Sandi Kovačević je povedal, da je recept njihovega hotela komunikacija z osebjem glede tega, kaj želijo, da gost doživi. "Nikoli ne varčujemo v vidnem polju gosta," je še poudaril ter dodal, da želijo gosta vedno presenetiti z nepričakovanimi "bonbončki" in tako zagotoviti, da presežejo njegova pričakovanja.

Strokovnjak Tomislav Čeh iz podjetja PKF Hotelexperts je menil, da je v Sloveniji in po svetu "preveč dolgočasnih hotelov, preveč dolgočasnih produktov". "Potrebujemo domišljijo," je izpostavil in dodal, da uveljavljene hotelske verige te težave ne rešujejo.

Govorci so izpostavili tudi problematiko kadrov. Počivalšek je med drugim napovedal uvedbo kadrovske akademije in spodbujanje otrok k sprejemanju poklicev v gostinstvu in turizmu. "Delodajalci se morajo zavedati tega problema. Tisti, ki bodo delovno silo jemali kot sredstvo, nimajo možnosti," je menil.

Da v hotelirstvu ne iščejo kompetentnih ljudi, ampak talente, je poudaril Jamnik. "Važno je, da imajo zaposleni gostoljubnost, prijaznost, ustrežljivost in pripravljenost pomagati. Vse ostalo so detajli, ki se jih lahko priučimo," je dejal.

Kovačević pa je poudaril, da osebje potrebuje komunikacijo ter mora vedeti, kakšna je usmeritev podjetja in kakšni so njegovi cilji. Z njimi se mora tudi poistovetiti. V hotelu Cubo osebje soustvarja novosti, vodstvo mu omogoča dodatna izobraževanja, kadre nagrajujejo za nadstandardno delo.

S sistematičnim delom moramo dati poklicem, kot sta kuhar in natakar, čast, pa je poudaril Počivalšek. "V gostinstvu in turizmu ne bomo vsega reševali z denarjem," je menil. V šolah pa se morajo zavedati tudi tega, da ne morejo vzgajati le menedžerjev, ampak tudi koga, ki bo znal kaj v turizmu narediti, je še dodal.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar