FinD - Novice - Poslovanje v turizmu se izboljšuje, STO z osveženo kreativno rešitvijo v podporo promociji Slovenije
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

10.10.2018

Poslovanje v turizmu se izboljšuje, STO z osveženo kreativno rešitvijo v podporo promociji Slovenije

Portorož, 09. oktobra (STA) - Poslovanje turističnega gospodarstva se izboljšuje, a prihodki na razpoložljivo sobo so še vedno prenizki, saj komaj presegajo tiste izpred desetih let, je bilo slišati na plenarnem delu Dnevov slovenskega turizma v Portorožu. STO je v okviru dogodka predstavila osveženo kreativno rešitev v podporo promociji Slovenije na tujih trgih.

Poslovanje turističnega gospodarstva se izboljšuje, panoga je po letih izgub znova na zeleni veji. A prihodki na razpoložljivo sobo so še vedno prenizki, saj komaj presegajo tiste izpred desetih let, je izpostavil minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek.

V letošnjem letu se prilivi iz naslova izvoza potovanj zvišujejo za osem odstotkov. Povprečna dosežena cena na razpoložljivo sobo je v zadnjih letih naraščala in v letu 2017 dosegla 32 evrov, kar pomeni 8,3-odstotno nominalno letno rast. "Naša ocena je, da je ta kazalnik še vedno nizek. Je sicer višji kot leto poprej, a je iz naslova višje dodane vrednosti porasel le za odstotek, preostala rast je iz naslova večjega števila nočitev," je opozoril minister.

Celotni prihodek na razpoložljivo sobo pa je lani dosegel 20.850 evrov, kar je najvišja vrednost v zadnjih desetih letih. "A roko na srce, s tem smo bolj ali manj komaj presegli rezultate iz 2007," je poudaril Počivalšek. "Počasna rast enostavno ni več dovolj. Imamo pogoje, znanje, resurse in energijo, da do leta 2021 dosežemo štiri milijarde evrov prilivov iz naslova izvoza potovanj," je menil.

Počivalšek je sicer napovedal, da si bo v novem mandatu še naprej prizadeval za prestrukturiranje turističnih podjetij v državni lasti. "Nisem prepričan, če bomo uspeli to prelomiti, ker so sile, ki tega ne želijo, zelo močne, a bomo naredili vse, kar je v naši moči," je dejal.

Med razlogi za dosedanje uspehe je izpostavil razvoj novih visoko kakovostnih proizvodov in ponovno osamosvojitev Slovenske turistične organizacije (STO) ter podvojitev njenega proračuna na okoli 12 milijonov evrov.

Med dosežki minulega mandata je Počivalšek izpostavil državno podporo pri oblikovanju 84 novih inovativnih in integralnih turističnih produktov, 31 vodilnim turističnim destinacijam je država pomagala pri razvoju in digitalni promociji, v okviru SID banke pa je za investicije v turizmu rezerviranih 160 milijonov evrov za zelo ugodna posojila.

V novem mandatu želi Počivalšek nadaljevati z aktivnostmi podpore različnim delom turizma. Med prioritetami je izpostavil prestrukturiranje turističnih podjetij v državni lasti.

"To je področje, okoli katerega so se lomila in se bodo še lomila kopja. Nisem prepričan, da bomo uspeli to prelomiti, ker so sile, ki tega ne želijo, zelo močne. A bomo naredili vse, da bomo ta hotelski del, ki predstavlja 40 odstotkov podjetij in 70 odstotkov vseh hotelskih sob v Sloveniji, prestrukturirali na način, da bo uspešnejši in bo podpiral zgodbo petzvezdičnih doživetij," je dejal.

Direktorica STO Maja Pak je medtem povedala, da se v prvih osmih mesecih letošnjega leta v slovenskem turizmu kaže devetodstotna rast prihodov in 15-odstotna rast prenočitev, pri tujcih pa beležimo 14 odstotkov več prihodov in 20 odstotkov več prenočitev. "Dobra novica je, da se v letošnjem letu podaljšuje doba bivanja," je dodala Pakova.

STO je v okviru Dnevov slovenskega turizma predstavila tudi osveženo kreativno rešitev v podporo promociji Slovenije na tujih trgih. Nova rešitev se glasi: Slovenijo čutim. Na svoj način.

"Namen osvežene rešitve ni, da preseka naše dosedanje delo, saj je zgodba Slovenije kot zelene butične destinacije za petzvezdična doživetja jasna in široko sprejeta," je pojasnila Pakova. Čeprav se z novo rešitvijo poslavlja slogan Zelena. Aktivna. Zdrava., ideja Slovenije kot zelene, aktivne in zdrave destinacije ostaja.

"Po več kot petih letih smo želeli komunikacijo osvežiti in jo še posebej nadgraditi na bolj čustveni in izkustveni ravni, v skladu s trendi vsebinskega digitalnega marketinga in trendi današnjega novega pojmovanja luksuza, ob tem pa se tudi skozi sodobno komunikacijsko platformo še dodatno približati močnemu in potencialnemu segmentu milenijcev," je pojasnila Pakova.

V okviru Dnevov slovenskega turizma so v torek predstavili tudi tri najboljše idejne rešitve za digitalne aplikacije, ki so jih pripravili dijaki in ki omogočajo boljšo promocijo in doživetje kulturne dediščine v turizmu. Kot je poudaril državni sekretar Jan Škoberne, odgovor ni v masifikaciji turizma, ampak v dodani vrednosti tega, kar imamo.

Hackaton z naslovom Kulturna pustolovščina na dlani je potekal 29. in 30. septembra v Ljubljani, ekipe dijakov pa so morale v 36 urah izdelati idejno zasnovo informacijske rešitve, ki bo omogočila boljšo promocijo in doživetje slovenske kulturne dediščine v turizmu. V Portorožu so se predstavile ekipe s tremi najboljšimi prototipi mobilnih aplikacij.

Zmagovalci iz ekipe Čarolet, ki so dobili tudi denarno nagrado v vrednosti 2500 evrov, so strokovno komisijo in prisotne prepričali z aplikacijo, ki ponuja "čarobna doživetja za vso družino". Staršem aplikacija ponudi predloge za družinske izlete, pri čemer upošteva vreme, trenutno lokacijo uporabnika, razmere v prometu, letni čas in zgodovino preteklih obiskov.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar