FinD - Novice - EU neenotna glede avtomobilskih izpustov, poziv k prožnosti
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

9.10.2018

EU neenotna glede avtomobilskih izpustov, poziv k prožnosti

Bruselj/Luxembourg, 09. oktobra (STA) - Okoljski ministri EU poskušajo danes v Luksemburgu doseči dogovor o ciljih za znižanje izpustov pri novih avtomobilih. Skupina držav s Francijo na čelu, med katerimi je tudi Slovenija, se zavzema za vsaj 40-odstotno znižanje, drugi tabor z Nemčijo na čelu pa za 30-odstotno. Evropska komisija in avstrijsko predsedstvo pozivata k prožnosti.

Evropska komisija je novembra lani predlagala 30-odstotno znižanje izpustov ogljikovega dioksida pri novih avtomobilih in lahkih tovornih vozilih do leta 2030 v primerjavi z letom 2021. Evropski parlament želi 40-odstotno znižanje, kompromisni predlog avstrijskega predsedstva pa je 35-odstotno znižanje. Glavna bitka se bije med taboroma manj ambiciozne Nemčije in bolj ambiciozne Francije.

Nemška okoljska ministrica Svenja Schulze, ki prihaja iz vrst socialdemokratov (SPD), je ob prihodu pojasnila, da bo zavzemala stališče nemške vlade, ki podpira cilj 30-odstotnega znižanja, a izpostavila, da si sama sicer želi, da bi lahko storili več.

Francija, ki kot gostiteljica podnebnega vrha, na katerem so sprejeli mednarodni pariški podnebni dogovor, vseskozi izpostavlja pomen krepitve podnebnih ambicij, pa se zavzema za 40-odstotno znižanje do leta 2030, je poudaril francoski minister za ekološko tranzicijo Francois de Rugy.

Nekatere države, na primer Švedska, Danska in Nizozemska, se sicer zavzemajo za še ambicioznejši cilj.

Slovenski okoljski minister Jure Leben, ki se je ob robu zasedanja srečal z nemško kolegico, se zavzema za vsaj 40-odstotno zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida do leta 2030 in poudarja, da je po objavi novega poročila Mednarodnega odbora za podnebne spremembe, ki opozarja na zaskrbljujoče posledice globalnega segrevanja, nujnost ukrepanja težko prezreti.

To bo "merjenje moči", je napovedal luksemburški okoljski minister Claude Turmes ob prihodu. Nemška kanclerka Angela Merkel je v minulih dneh opravila veliko telefonskih klicev, je dejal in izpostavil, da Merklova že od časa, ko je leta 1994 postala okoljska ministrica v vladi Helmuta Kohla, preprečuje prispevek avtomobilske industrije v boju proti podnebnim spremembam.

Nemška kanclerka pelje nemško avtomobilsko industrijo v zid, tako z industrijskega kot okoljskega vidika, opozarja luksemburški okoljski minister, bivši evropski poslanec iz vrst Zelenih.

Luksemburg je po njegovih besedah v taboru progresivnih - najmanj 40-odstotno znižanje, a tudi ambicioznejši cilj pri kvoti za električne avtomobile, pri čemer se je zavzel, da bi moralo biti v prihodnje 50 odstotkov novih avtomobilov električnih.

Komisija kvot za električne in hibridne avtomobile sicer ni predlagala. Evropski parlament pa želi, da proizvajalci zagotovijo, da bo do leta 2030 35 odstotkov novih avtomobilov električnih ali hibridov.

Po prvem krogu razprave, ki je pokazala, da so stališča članic zelo različna, je evropski komisar za podnebno ukrepanje in energijo Miguel Arias Canete pozval k prožnosti, saj da gre za izjemno odgovornost. "Izstopiti moramo iz cone udobja," je izpostavil.

K prožnosti je članice pozvala tudi avstrijska okoljska ministrica Elisabeth Köstinger, ki v imenu avstrijskega predsedstva vodi zasedanje. K tej temi se bodo ministri znova vrnili popoldne. Avstrijska ministrica pričakuje zelo dolg dan.

Zadostna ambicioznost je ključna za potrditev vodilne vloge EU v boju proti podnebnim spremembam, zaradi zavez v sklopu mednarodnega podnebnega dogovora iz Pariza in zaradi novih znanstvenih dokazov, ki kažejo na potrebo po ohranitvi segrevanja globalne temperature pri 1,5 stopinje Celzija glede na predindustrijsko raven, saj sicer grozijo katastrofalne posledice.

Dan pred zasedanjem se je zvrstil niz pozivov nevladnih organizacij, naj unija okrepi svoje podnebne ambicije in naj to jasno opredeli v stališču za mednarodni podnebni vrh decembra v poljskih Katovicah, ki naj bi ga prav tako sprejeli okoljski ministri danes v Luksemburgu.

Medtem ko mora unija stališče za Katowice sprejeti s konsenzom, pa je pri avtomobilskih izpustih dovolj kvalificirana večina. Za zdaj se sicer avstrijsko predsedstvo še trudi zagotoviti čim širšo podporo, a ne izključuje glasovanja s kvalificirano večino.

Dogovor članic o avtomobilskih izpustih bo sicer šele njihovo izhodišče za pogajanja z Evropskim parlamentom.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar