FinD - Novice - Mos pričakuje okoli 120.000 obiskovalcev
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

10.9.2018

Mos pričakuje okoli 120.000 obiskovalcev

Celje, 08. septembra (STA) - Na celjskem sejmišču bo v torek vrata odprl Mednarodni obrtno-podjetniški sejem (Mos). Do konca tedna ga bo po pričakovanjih organizatorjev obiskalo okoli 120.000 ljudi, ki si bodo lahko ogledali ponudbo 1400 razstavljalcev iz več kot 30 držav. Partnerska država sejma, ki velja za največjo poslovno-sejemsko prireditev v regiji, je letos Srbija.

Zamisel o partnerskem povezovanju med Slovenijo in Srbijo je v izboljšanju gospodarskih odnosov. Blagovna menjava med državama znaša približno milijardo evrov.

Na sejmu se bo tako predstavilo okoli 25 srbskih podjetij, Srbija bo obiskovalce na svojem razstavnem prostoru seznanjala tudi s svojo turistično ponudbo.

Osrednji dogodek Srbije kot partnerice Mosa pa bo mednarodni gospodarski forum Slovenije, Srbije in lanske partnerice na sejmu Hrvaške, ki bo namenjen vzpostavljanju boljšega gospodarskega sodelovanja držav na skupnem trgu.

Pet ključnih področij

Letos Mos prinaša še bogatejšo ponudbo, a ostaja zvest lanski segmentaciji na pet ključnih področij, ki so jih na kratko poimenovali Mos Dom, Mos Tur, Mos Teh, Mos Biz ter Mos Plus.

Več kot sedem sejemskih dvoran bo namenjenih kategoriji Mos Dom, kjer si bodo obiskovalci lahko ogledali ponudbo razstavljavcev s področja gradnje in obnove doma. Obeta se tudi razširjena ponudba v segmentu Mos Tur, ki poleg vsega za kamping in karavaning predstavlja tudi širšo turistično in kulinarično ponudbo.

Dve dvorani bosta namenjeni ljubiteljem tehničnih strok, kjer si bo v okviru kategorije Mos Teh moč ogledati opremo in materiale za obrt in industrijo. Poslovni, konferenčni in mrežni program sejma Mos Biz pa je namenjen predvsem lastnikom in vodstvu malih in srednje velikih podjetij ter novoustanovljenim podjetjem. Združuje in izobražuje podjetnike, pripomore k pridobivanju novih strank in vzpostavljanju poslovnih kontaktov doma in v tujini, s čimer lahko bistveno pripomore k poslovanju in rasti podjetja.

Področje Mos Biz bodo pomembno sooblikovale aktivnosti Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije (OZS) in ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, ministrstva za izobraževanje, znanost in šport ter letošnje države partnerice Srbije.

OZS se bo kot tradicionalna partnerica sejma na več kot 1000 kvadratnih metrih predstavila skupaj s strokovnimi sekcijami, območnimi zbornicami, člani ter domačimi in tujimi partnerji, napovedujejo organizatorji.

Mlade bo med obrtnike vabila Ulica obrti

Ogledati si bo mogoče Ulico obrti s sloganom Moj talent, moj poklic, na kateri bo potekala predstavitev 14 obrtnih poklicev, številne inovacije, izdelke slovenskih obrtnikov in podjetnikov, pripravili bodo tudi okrogle mize, srečanja in izobraževalne delavnice.

Osrednja točka Ulice obrti bo tudi letos vajeniška pisarna, kjer bodo lahko obiskovalci dobili informacije o vajeništvu. Ulica bo organizirana po načelu vse na enem mestu, kar pomeni, da bodo lahko obiskovalci videli predstavitev poklicev, vključitev dijakov v proces praktičnega usposabljanja z delom, dobili informacije srednjih šol in spoznali strokovno podporo obrtno-zborničnega sistema. Mladi se bodo lahko tudi sami aktivno vključili v izdelavo izdelka oziroma storitve in se preizkusili v posameznem poklicu.

OZS bo v sodelovanju s Celjskim sejmom in Mestno Občino Celje najuspešnejšim razstavljavcem tudi letos podelila zlati, srebrni in bronasti ceh.

Gospodarsko ministrstvo bo na sejmu postavilo veliko stojnico, s katero se Slovenija sicer predstavlja na svetovnih borzah po svetu, in pripravilo več spremljevalnih dogodkov, namenjenih obrtnikom in podjetnikom. Na sejmu bodo predstavili delo ministrstva, direktoratov, organov v sestavi in ostalih agencij. V ta namen bodo organizirali več dogodkov tako na stojnicah kot v obliki samostojnih dogodkov, za katere pričakujejo, da bodo vsi odlično obiskani. Z udeleženci sejma, predvsem z obrtniki in podjetniki, želijo vzpostaviti kar najbolj pristno komunikacijo.

Ministrstvo sicer Mos prepoznava kot izjemno pomembnega partnerja v dialogu z gospodarstvom, obrtniki in podjetniki. Mos po mnenju ministrstva v regionalnem pomenu pomeni še boljše gospodarske odnose med državami nekdanje skupne države.

Lani je Celjski sejem ministrstvu podelil priznanje za poseben prispevek k sejmu Mos, in sicer za celovito predstavitev na stojnici ter za predstavitev vsebin in pester program dogodkov.

Od 65.000 do 250.000 obiskovalcev

Sejem, ki ga bo odprl predsednik države Borut Pahor, bo odprt vsak dan med 9. in 19. uro, zadnji dan bo vrata zaprl uro prej. Vstopnice so pripravili za različne ciljne skupine, najbolj ugodne pa bodo prvi dan sejma.

Obljubljajo, da bo parkirnih mest dovolj, ob koncu tedna, ko je pričakovati največji obisk, pa bo parkiranje zagotovljeno še pri dvorani Zlatorog, od koder bodo do sejmišča vozili brezplačni električni avtobusi.

Prvi Sejem obrti je bil leta 1968 organiziran na prostorih Atletskega društva Kladivar, leta 1976 pa se je preselil na novozgrajeni večnamenski objekt pod Golovcem. Poleg obrti so se takrat predstavili tudi industrija, gradbeništvo, gostinstvo in turizem. Prvi sejem je obiskalo okoli 65.000 obiskovalcev.

Sejme obrti so že od samega začetka obiskovali številni predstavniki javnega, političnega in gospodarskega življenja v Celju, republiki in državi. Na sejmu so podeljevali tudi različna sejemska priznanja, plakete, diplome in grb Celja za najbolj cenjene izdelke, inovacije in tehnične izboljšave.

12. sejem obrti leta 1979 je dobil naziv mednarodni, leta 1985 pa so na sejmu uvedli dva poslovna dneva, ki sta bila namenjena izključno poslovnim partnerjem. Na 20. Obrtnem sejmu se je v logotipu obrtnega sejma prvič pojavila kratica Mos.

Leta 1986 se je obrtni sejem v Celju usmeril v poslovnost in specializiranost, zmanjšala pa se je ponudba drobnih izdelkov. Pomemben del sejma so bile različne demonstracije strojev in opreme, komercialni dnevi, strokovna predavanja in posvetovanja ter razprave.

Od leta 1993 naprej sta organizatorja Mosa OZS in Celjski sejem. Od leta 1997 Mos velja za drugi največji obrtni sejem v Evropi, zrasel je v največji slovenski poslovni dogodek.

Število obiskovalcev je z leti raslo in v letih po osamosvojitvi doseglo rekordno številko 250.000. To je bil čas pred trgovskimi centri in takrat se je na sejmu ogromno prodalo, v kar 80 odstotkih je bil sejem izključno prodajni.

Danes je Mos, kot je trend tudi drugod po svetu, poslovni sejem, njegov obisk pa se je po letu 2010 ustalil pri približno 120.000 obiskovalcih.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar