FinD - Novice - Revizija bo zamaknila začetek gradnje druge cevi predora Karavanke
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

22.8.2018

Revizija bo zamaknila začetek gradnje druge cevi predora Karavanke

Ljubljana, 22. avgusta (STA) - Z današnjim dnem se izteče rok za pritožbe na izbiro turškega podjetja za izgradnjo druge cevi slovenskega dela avtocestnega predora Karavanke. Ker sta novogoriški Kolektor CPG in sarajevski Euro-Asfalt že podala zahtevka za revizijo, je jasno, da se bo postopek do pravnomočno izbranega izvajalca zavlekel, prav tako tudi začetek gradnje.

Družba za avtoceste RS (Dars) je konec julija kot izvajalca del za izgradnjo druge cevi karavanškega predora izbrala turško podjetje Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret, katerega ponudba v višini 89,3 milijona evrov brez DDV je bila bistveno cenejša od ostalih osmih ponudb. Vendar izbor še ni pravnomočen, saj se rok za pritožbe oziroma zahtevke za revizijo izteče z današnjim dnem.

En zahtevek za revizijo je bil podan že 17. avgusta s strani družbe Kolektor CGP, ki je skupaj z Rikom in turškim Yapi Merkezijem izgradnjo predora ponudil za 109,4 milijona evrov. Na Darsu vsebine zahtevka v tej fazi ne komentirajo, prav tako ne v Kolektorju.

Danes so na Darsu prejeli še drugi zahtevek za revizijo, in sicer družbe Euro-Asfalt iz Sarajeva, ki bi drugo cev predora skupaj s Cestnim podjetjem Ptuj zgradila za 106,3 milijona evrov.

Na Darsu so za STA pojasnili, da se bo do zahtevkov najprej opredelil naročnik kot prvostopenjski organ. Odločitev o zahtevku za revizijo mora Dars sprejeti v osmih delovnih dneh po tem, ko se izbrani ponudnik izjasni do pritožb, za kar ima tridnevni rok. Turškemu podjetju je bila kopija prvega zahtevka za revizijo v izjasnitev poslana v torek.

Če bo kateri od pritožnikov po prejemu odgovora Darsa vztrajal pri zahtevku, bo Dars celotno dokumentacijo predvidoma prihodnji mesec predložil v odločanje Državni revizijski komisiji za revizijo postopkov javnih naročil.

"Zahtevek za revizijo lahko začetek graditve zamakne za največ nekaj mesecev, na primer dva ali tri, bistveno pa je, da ne pride do razveljavitve razpisa," so izpostavili na Darsu. Predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic je na TV Slovenija pojasnil, da se pri petletnem projektu nekajmesečna zamuda lahko nadoknadi, v primeru razveljavitve celotnega razpisa pa bi bila zamuda zelo velika.

V tem primeru bi morali tudi na avstrijski strani počakati z izgradnjo njihovega dela predora, kar bi njihovemu izvajalcu zagotovo povzročilo dodatne stroške. Upravljavec avstrijskih avtocest Asfinag z izbranim izvajalcem, domačim gradbenim podjetjem Swietelsky, začetek gradnje načrtuje že sredi septembra.

Tako na avstrijski kot na slovenski strani je bilo na razpisu izbrano podjetje z najcenejšo ponudbo. Po izboru pa so se v nekaterih slovenskih medijih začeli pojavljati očitki na račun izbranega turškega podjetja, da je postavilo dumpinško ceno, da gre za režimsko podjetje turškega predsednika Recepa Tayyipa Erdogana in da izkorišča delavce.

Na Delavski svetovalnici so na vlado in Dars naslovili poziv, naj prekličejo odločitev o izboru ponudnika za izgradnjo vzhodne cevi avtocestnega predora Karavanke in naj ponovijo razpis, tako da bi vanj vključili tudi socialno odgovorna merila, ki se tičejo pravic delavcev.

Vidic je pojasnil, da pri izboru, kjer je 95 odstotkov merila predstavljala cena, niso preverjali ravnanja ponudnikov do delavcev. Preverjajo lahko namreč le tisto, kar je zakonsko dopustno in natančno opredeljeno v razpisni dokumentaciji. Prav tako Dars razpisa ne more razveljaviti, saj bi s tem kršil zakon o javnem naročanju.

Na medijske navedbe so se odzvali tudi v turškem podjetju Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret in jih zanikali. Kot so poudarili, so njihova gradbišča varovana in vstop nepristojnim v skladu z varnostnimi predpisi ni mogoč. Hkrati so ostro zavrnili namigovanja, da naj bi na njihovih gradbiščih umrlo že več sto delavcev, in obžalujejo "tovrstne nesprejemljive medijske manipulacije".

V podjetju so zagotovili, da bodo gradbena dela za karavanški predor izvajana povsem v skladu s slovenskimi in evropskimi standardi, za vse zaposlene podjetja pa da bo ustrezno poskrbljeno v skladu z zakoni in pravicami delavcev. "Skrb bo posvečena njihovemu zdravju in varnosti, tako kot je bilo do sedaj na vseh projektih podjetja," so poudarili.

Podjetje je do danes v Turčiji in tujini zgradilo oziroma gradi "skupaj 446 kilometrov avtocestnih in železniških predorov v dogovorjenih rokih in zahtevani kvaliteti, kar predstavlja gradbene reference, ki jih ne zagotavlja nobeno gradbeno podjetje v Sloveniji", so še izpostavili v turškem podjetju.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar