FinD - Novice - Facebook in Google manipulirata z uporabniki, da delijo osebne podatke
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

27.6.2018

Facebook in Google manipulirata z uporabniki, da delijo osebne podatke

Ljubljana/Oslo, 27. junija (STA) - Facebook in Google manipulirata s svojimi uporabniki, da ti delijo kar največ informacij o sebi, predvsem s premetenim oblikovanjem strani, vsiljivimi privzetimi nastavitvami ter načinom izbire "vzemi ali pusti", ugotavlja analiza zadnjih sprememb nastavitev zasebnosti teh podjetij, ki jo je izvedla norveška potrošniška organizacija.

Kot povzemajo v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS), poročilo ugotavlja, da Facebook in Google potrošnike silita oziroma načrtno usmerjata v izbiro, ki je z vidika varstva osebnih podatkih zanje slabša.

To počnejo prek standardnih oziroma privzetih nastavitev. Raziskava je namreč pokazala, da uporabniki redko spreminjajo predhodno izbrane nastavitve. V številnih primerih sta Facebook in Google kot privzeto nastavitev določila za uporabnikovo zasebnost najmanj ugodne nastavitve.

Poleg tega podjetji deljenje osebnih podatkov in uporabo usmerjenega oglaševanja predstavljata kot izključno pozitivno in koristno za uporabnika. Pri tem gre predvsem za premeteno izbiro besed in vizualne podobe skupaj z grožnjami o zmanjšanju funkcionalnosti storitev, če bi uporabnik zavrnil privolitev, so zapisali na ZPS.

Če želi uporabnik izbrati zanj ugodne nastavitve zasebnosti, je pot do tja bolj kompleksna in zahteva več klikov, izbira pa je ponavadi skrita, še ugotavlja poročilo, ki vsebuje tudi analizo pojavnih oken (t. i. pop-upov), ki od potrošnikov zahtevajo izbiro določenih nastavitev zasebnosti.

Ob tem je v številnih primerih pred uporabnikom skrito dejstvo, da ima v resnici zelo malo izbire nad obdelavo svojih osebnih podatkov in da v veliki meri z obdelavo soglaša že s tem, ko storitev uporablja. Občutek nadzora nad svojimi podatki lahko uporabnike pripravi do deljenja še več svojih podatkov.

Tovrstne prakse kažejo na pomanjkanje spoštovanja do uporabnikov. Obenem s tem podjetji obideta načelo, da bi morali imeti potrošniki dejansko možnost nadzora nad svojimi osebnimi podatki in zasebnostjo, so opozorili na zvezi potrošnikov.

Številne potrošniške organizacije in druge organizacije, ki se ukvarjajo z varstvom zasebnosti tako v Evropi kot v ZDA, tudi ZPS, so zato pristojne nadzorne organe v svojih državah pozvale k preiskavi, ali je ravnanje navedenih podjetij skladno s pravili nove splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov (GDPR).

Izrazili so tudi pričakovanje, da bodo podjetja na podlagi novih pravil omogočila lažjo in jasno informirano odločitev in nadzor nad svojimi osebnimi podatki.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar