FinD - Novice - Ljubljana kljub rasti obiska v lanskem letu odločena ostati butična destinacija
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

11.6.2018

Ljubljana kljub rasti obiska v lanskem letu odločena ostati butična destinacija

Ljubljana, 09. junija (STA) - Za ljubljanski turizem je bilo lansko leto rekordno. Število prihodov turistov se je povečalo za 14 odstotkov, število njihovih prenočitev pa je poraslo za 16 odstotkov in prvič preseglo milijon in pol. Prestolnica kljub rasti ostaja butična destinacija, zagotavljajo v Turizmu Ljubljana, kjer so se odločili tudi izmeriti meje ljubljanskega turizma.

Ljubljano je lani obiskalo 841.320 turistov, kar je za 14 odstotkov več kot v predhodnem letu. Prvič v zgodovini je bilo ob tem zabeleženih več kot milijon in pol nočitev (1,548 milijona), kar je za 16 odstotkov več kot v 2016, so podatke statističnega urada povzeli na Turizmu Ljubljana.

"Odlični rezultati v turizmu, ki jih beležimo v Ljubljani, ne samo v zadnjem letu temveč v zadnjih 10 letih, so posledica sistematičnega dela na področju razvoja visoko inovativne turistične ponudbe ter ciljane promocije Ljubljane na strateških trgih," so prepričani v destinacijski turistični organizaciji.

Tuji obiskovalci so lani predstavljali 95 odstotkov vseh gostov, domači obiskovalci pa pet odstotkov. Število obojih se je na letni ravni povečalo za 16 odstotkov.

Med tujimi gosti so največ nočitev opravili Italijani (11 odstotkov), Nemci (7, 6 odstotka) ter gosti iz Velike Britanije (sedem odstotkov). Povprečna doba bivanja je v 2017 znašala 1,8 dneva in je v primerjavi s predhodnim letom na letni ravni ostala nespremenjena. Tuji gosti se v Ljubljani zadržijo dlje kot domači, in sicer 1,9 dneva, domači bivajo v povprečju 1,6 dneva.

V Turizmu Ljubljana so zadovoljni tudi s podatkom, da se je število obiskovalcev nadpovprečno povečalo v mesecih s tradicionalno nižjim turističnim obiskom, najbolj aprila, maja ter novembra, medtem ko je število gostov v mesecih visoke turistične sezone naraščalo po nižji povprečni stopnji. To je posledica "izvajanja premišljenih ukrepov za desezonalizacijo oz. podaljševanje sezone v mesece z manj turističnega obiska", so poudarili.

Lani so na primer lansirali blagovno znamko Gourmet Ljubljana in pod njenim okriljem izvedli prvi kulinarični festival November Gourmet. Z njim so povezali najpomembnejša slovenska kulinarična imena, ljubljanske ponudnike gostinstva ter ponudil strokovno-izobraževalno vsebino s področja kulinarike in gostinstva.

"Kljub temu, da postaja Ljubljana v zadnjih letih vse bolj prepoznavna in priljubljena destinacija, se je neprijetnim učinkom odličnih turističnih rezultatov mogoče izogniti s predvidevanjem in upravljanjem turističnih tokov," so še prepričani turistični delavci. Med drugim skušajo turiste popeljati izven starega mestnega jedra v manj obiskane predele Ljubljane, v širšo regijo ali na izlete drugod po Sloveniji.

Prav tako v Turizmu Ljubljana stremijo k temu, da se dogodki in prireditve, ki se odvijajo na javnih površinah in jih sofinancirajo mestne oblasti, dogajajo na lokacijah izven najbolj obremenjenega centra.

"Kljub temu, da je bilo preteklo leto rekordno po številu opravljenih nočitev in številu obiskovalcev, Ljubljana ostaja butična destinacija, v kateri sta ohranjenost naravnega okolja ter pristen stik obiskovalca z mestom in njegovimi prebivalci konkurenčni prednosti," so prepričani v Turizmu Ljubljana. Ob tem pa napovedujejo, da bodo izmerili meje ljubljanskega turizma in na podlagi rezultatov raziskave zastavili dodatne strateške ukrepe za spremljanje in upravljanje turističnih tokov.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar