FinD - Novice - Na Slovenski turistični borzi pričakujejo sklenitev dobrih poslov
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

8.6.2018

Na Slovenski turistični borzi pričakujejo sklenitev dobrih poslov

Kranjska Gora, 08. junija (STA) - Kranjska Gora v teh dneh gosti 21. Slovensko turistično borzo, ki je največji poslovni dogodek slovenskega turizma in je letos rekordna po številu udeležencev. Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki opravlja tekoče posle, Zdravko Počivalšek, je prepričan, da bo borza botrovala sklenitvi dobrih poslovnih dogovorov in promociji Slovenije.

Kot je na današnji novinarski konferenci v Kranjski Gori povedala direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak, se bo na borzi 230 predstavnikov slovenskih podjetij srečalo z 200 predstavniki tujih organizatorjev potovanj na več kot 3500 sestankih. Ob tem velja, da je 63 odstotkov udeležencev na borzi prvič. Udeleženci prihajajo iz 40 držav, prvič tudi iz Moldavije. Iz prekomorskih držav oziroma oddaljenih trgov so na borzi predstavniki 30 podjetij.

Pakova in Počivalšek sta prepričana, da borza, ki ponuja tudi študijske ture, predstavlja odlično priložnost za sklepanje poslovnih dogovorov, krepitev odnosov in navezovanje novih stikov. "Tuji partnerji se bodo lahko prepričali, da ima Slovenija raznoliko ponudbo za petzvezdična doživetja," je izpostavil minister, ki je prepričan, da je še veliko priložnosti za oblikovanje butičnih inovativnih trajnostnih turističnih produktov.

Država pri tem pomaga z vzpostavljanjem konkurenčnih pogojev za razvoj turizma in z vlaganjem v promocijo. Pred kratkim se je oblikoval tudi fond za investicije, v katerem je na razpolago 200 milijonov evrov za nastanitvene zmogljivosti v turizmu. Tudi s pomočjo tega želijo dvigniti število nočitev z 12 milijonov na 20 milijonov na leto.

O vrsti ukrepov in razpisov za sredstva je spregovorila državna sekretarka Eva Štravs Podlogar, ki je prepričana, da morajo ponudniki, destinacije in država delati z roko v roki pri razvoju turistične ponudbe. Za sofinanciranje razvoja turizma je bilo na razpisu na voljo osem milijonov evrov, za sofinanciranje razvoja in promocije turistične ponudbe vodilnih destinacij pa 4,6 milijona evrov. Posebnost tega razpisa je, da je s sredstvi mogoče pokrivati tudi stroške zaposlenih.

Prav področje kadrov v turizmu trenutno povzroča največ težav, saj primanjkuje delovne sile. "Brez večjih ukrepov države in podjetij, brez vložka v to, da si bomo skušali pravočasno zagotoviti delovno silo, ne bo šlo," se zaveda Počivalšek, ki je prepričan, da podjetja, ki jemljejo delovno silo le kot sredstvo, nimajo prihodnosti in da bo potreben drugačen odnos. Meni, da bi bilo treba navdajati ljudi s pozitivnim odnosom do turizma že od osnovne šole dalje, kratkoročno pa glede tega problema ne vidi druge možnosti kot uvoz delovne sile.

"Naši turistični delavci odhajajo v Avstrijo zaradi boljših plač in tu bo treba pri nas nekaj narediti," je opozoril Počivalšek, ki se veseli, da to predstavlja pritisk na boljše produkte z višjo ceno, saj s poenostavljenimi produkti slovenski turistični ponudniki ne bodo mogli biti konkurenčni. "Delovnih mest za vrhunske petzvezdične storitve, ki bodo plačane v okviru minimalnih plač, pa ne bo moglo biti in to bo vodilo do pozitivnega premika," je pojasnil.

Da je kadrovanje velik izziv, je priznal tudi direktor Hit Alpinee Fedja Pobegajlo, ki kot zelo pomembno vidi sodelovanje s šolami, pri čemer ponovno krepijo tudi politiko štipendiranja, da bi bolj dolgoročno zagotavljali kadre. Hkrati so v največjem kranjskogorskem turističnem podjetju že lani znatnemu številu zaposlenih korigirali plače, saj verjamejo, da ni edini cilj zaposlovati nove sodelavce, ampak zlasti poskrbeti za zadovoljstvo obstoječih.

V Kranjski Gori so sicer veseli že ustaljenega sodelovanja z STO. "Veseli nas tudi dejstvo, da smo končno spoznali, da smo vsi na isti ladji - država, turistično gospodarstvo in občine," je dejal direktor Turizma Kranjska Gora Blaž Veber, ki je pojasnil, da so spoznali, da brez ustrezne infrastrukture ne more biti dobrih produktov, zato v njeno izgradnjo vlagajo veliko sredstev. Veliko pa bo treba narediti zlasti še na kadru in nivoju storitve, je izpostavil.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar