FinD - Novice - Zaradi preobremenjenosti ceste Kozina-Starod napovedane odškodninske tožbe
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

28.5.2018

Zaradi preobremenjenosti ceste Kozina-Starod napovedane odškodninske tožbe

Kozina, 27. maja (STA) - Krajani, zbrani v društvu Mirna cesta, že dlje časa opozarjajo na preobremenjenost ceste med Starodom in Kozino oz. Krvavim Potokom, na kateri so lani zabeležili skoraj 290.000 tovornih vozil. Od pristojnih zahtevajo sprostitev prometa po Vremski dolini in postopno prepoved prometa po cesti Kozina-Starod, sicer napovedujejo odškodninske tožbe.

Cesta med Starodom in Krvavim Potokom je od nekdaj glavna prometnica med Trstom in Reko, zato so prebivalci ob njej na povečan promet že "prilagojeni", je za STA pojasnil predsednik društva Mirna cesta Dejan Dodič: "Kljub temu pa je v zadnjem času življenje ob njej postalo nevzdržno, predvsem zaradi tovornega prometa."

Tako se je povečal predvsem tranzitni promet težkih tovornjakov, in sicer najprej po letu 2001, ko je direkcija za infrastrukturo prepovedala težak tovorni promet med Postojno in Ilirsko Bistrico in kasneje še dodatno po vstopu Hrvaške v EU, saj od takrat tovornjakov na meji ne pregledujejo več. Iz uradnih podatkov je razvidno, da je mejni prehod Starod samo v lanskem letu prečkalo kar 287.757 tovornih vozil.

Prevozniki z izbiro sicer daljše poti čez Reko tako v primerjavi z vožnjo po slovenski avtocesti na relaciji Zagreb-Ljubljana-Fernetiči privarčujejo pri vsaki vožnji skoraj 60 evrov. Pri tem gre večinoma za starejša vozila, ki povzročajo več hrupa, tresljajev in nezaželenih izpustov, opozarja Dodič.

Kot ugotavlja, kljub lanskemu posvetu v organizaciji Občine Hrpelje-Kozina na to temo v zvezi z zmanjševanjem tovornega prometa do zdaj ni bilo narejenega nič. Na omenjenem posvetu so sodelovali predstavniki AMZS, policije, javne agencije za varnost v prometu, direkcije in ministrstva za infrastrukturo, vendar se po Dodičevem mnenju niso preveč zavezali k reševanju problematike: "Po njihovem mnenju tranzita ni mogoče omejiti, ne pojasnijo pa zakaj."

Predsednik društva je ob tem navedel, da so npr. Med Peskom in Trstom tranzit prepovedali, prav tako na nekaterih cestah v Avstriji in Madžarski, podobno velja za nočni promet na severni ljubljanski obvoznici.

Od pristojnih zdaj zahtevajo, da do 1. junija sprostijo promet po Vremski dolino, s čimer bi delno razbremenili njihovo cesto, nato pa naj se po cesti Kozina-Starod do 1. julija prepove nočni tovorni promet ter do 1. avgusta popolnoma prepove tranzitni promet. Obenem od policije zahtevajo, da vsaj s 1. junijem poostri nadzor nad tovornim prometom ter tudi tako prispeva k zmanjšanju tovornega prometa.

"Ne želimo uporabiti skrajnih metod za dosego cilja, vendar v kolikor bo to potrebno, bomo morali poseči tudi po teh metodah," priznava Dodič. Med 4. in 8. junijem bodo tako v sodelovanju z odvetniško družbo imeli v različnih krajih podrobnejše predstavitve odškodninskih tožb. Kdor se bo odločil za tožbo in to odvetniško družbo, bo lahko že podpisal pooblastilo ter pogodbo o stroških. Tožbe nameravajo sprožiti za pet let nazaj, če se ne bo stanje izboljšalo, pa bodo s tem nadaljevali.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar