FinD - Novice - Tudi italijansko-turški konzorcij s pritožbo na izbiro izvajalca gradnje mostu na Pelješac
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

28.4.2018

Tudi italijansko-turški konzorcij s pritožbo na izbiro izvajalca gradnje mostu na Pelješac

Zagreb, 27. aprila (STA) - Po tistem, ko je zagrebško upravno sodišče zavrnilo pritožbo avstrijske gradbene družbe Strabag na izbiro izvajalca gradnje mostu na polotok Pelješac skupaj z zahtevo o začasni prepovedi gradnje, je podobno pritožbo zdaj vložil še konzorcij italijanskega Astaldija in turškega CT Ictasa. Tudi ta zahteva začasno zadržanje gradnje.

Pritožba še drugega neizbranega izvajalca sledi odločitvi hrvaške državne revizijske komisije, ki je konec marca zavrnila vse pritožbe na odločitev javnega podjetja Hrvatske ceste, ki je gradnjo mostu na Pelješac na podlagi javnega razpisa januarja zaupalo kitajskemu konzorciju na čelu z družbo China Road and Bridge Corporation.

Italijansko-turški konzorcij je na sodišču poiskal pravico, ker je družba Hrvatske ceste zavrnila njihova bančna jamstva ter tudi zaradi domnevno nerealno nizkih cen kitajskih gradbincev. Ponudba China Road and Bridge Corporation je bila za približno pol milijarde kun (okoli 68 milijonov evrov) cenejša od ponudb Astaldija in Ictasa ter Strabaga.

Nezadovoljni konzorcij trdi, da so imeli veljavna jamstva avstrijske Erste Bank ter da so gradbeniki s Kitajske zmagali na javnem razpisu z dumpinškimi cenami. Tudi Strabag je mnenja, da je šlo za dumpišnke cene ter da je lastnica zmagovalnega konzorcija kitajska država, ki ima velik interes za vstop na trg EU. Upravno sodišče je te navedbe v obeh primerih zavrnilo.

Strabag, katerega pritožbo je sodišče zavrnilo v četrtek, se lahko sicer pritoži še na višji instanci pa tudi pri Evropski komisiji, je danes poročal Jutarnji list.

Podjetje Hrvatske ceste in kitajski gradbeni konzorcij sta pogodbo o gradnji mostu na Pelješac podpisala prejšnji ponedeljek v Dubrovniku. Vrednost pogodbe je nekaj manj kot 2,1 milijarde kun (277 milijonov evrov). Na Hrvaškem pričakujejo, da bo gradbišče kmalu tudi končno zaživelo ter da bodo do leta 2022 z mostom zagotovili neposredno cestno povezavo s skrajnjim jugom države, ne da bi bila prekinjena z državno mejo z Bosno in Hercegovino.

Izgradnja mostu na Pelješac bo, če ne bo preobratov v nadaljnjih pravnih postopkih neizbranih ponudnikov, tudi prvi infrastrukturni projekt v kakšni izmed držav EU, ki ga je dobila neka družba s Kitajske.

Medtem del politikov v BiH, predvsem iz vrst bošnjaških političnih strank, nasprotuje izgradnji hrvaškega mostu, dokler BiH ne bo uresničila svoje pravice dostopa do odprtega morja v skladu s konvencijo ZN o pravu morja. V Zagrebu zagotavljajo, da most ne bo oviral dostopa do pristanišče v Neumu.

Predsedujoči svetu ministrov BiH Denis Zvizdić je v torek ob robu srečanja Procesa sodelovanja v jugovzhodni Evropi (SEECP) na Brdu pri Kranju napovedal, da bo kmalu prispel na obisk na Hrvaško zaradi pogovorov o vseh odprtih vprašanjih med državama, vključno z mostom na Pelješac.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar