FinD - Novice - Sodišče zavrnilo pritožbo Strabaga zaradi mostu na Pelješac
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

26.4.2018

Sodišče zavrnilo pritožbo Strabaga zaradi mostu na Pelješac

Zagreb, 26. aprila (STA) - Zagrebško upravno sodišče je zavrnilo zahtevo avstrijske gradbene družbe Strabag o začasni prepovedi izgradnje mostu na polotok Pelješac, poročajo hrvaški mediji. Ocenjujejo, da je odločitev sodišča odstranila tudi zadnjo oviro za začetek izgradnje največjega hrvaškega infrastrukturnega projekta.

Strabag se je prejšnji teden pritožil na upravnem sodišču, potem ko je hrvaška državna revizijska komisija konec marca zavrnila pritožbo avstrijske družbe zaradi odločitve javnega podjetja Hrvatske ceste, ki je gradnjo mostu na polotok Pelješac januarja zaupalo kitajskemu konzorciju na čelu z družbo China Road and Bridge Corporation.

Avstrijski gradbinec je trdil, da so gradbeniki s Kitajske zmagali na javnem razpisu z dumpinškimi cenami in da so prejeli subvencije kitajske države. Strabag je med drugim na sodišču zahteval začasno prepoved začetka gradnje mostu, a njihovi pritožbi ni ugodilo niti zagrebško sodišče.

Če bi upravno sodišče sprejelo Strabagovo zahtevo, izgradnja mosta ne bi smela steči pred koncem postopka, kar bi lahko prestavilo dela tudi za dve leti, je danes na spletni strani ocenil Večernji list, ki je tudi prvi objavil novico o odločitvi upravnega sodišča. Kot so poudarili, je sodišče odstranilo tudi zadnjo morebitno oviro za izgradnjo mostu, ki bo Hrvaški zagotovil neposredno cestno povezavo s skrajnjim jugom države, ne da bi bila prekinjena z državno mejo z Bosno in Hercegovino.

Hrvatske ceste in kitajski gradbeni konzorcij sta prejšnji ponedeljek v Dubrovniku podpisala pogodbo o gradnji mostu na Pelješac. Vrednost pogodbe je nekaj manj kot 2,1 milijarde kun (277 milijonov evrov), kolikor je na razpisu ponudil konzorcij kitajskih družb.

Ponudba kitajskih gradbenikov je bila za približno pol milijarde kun cenejša od ponudb Strabaga ter konzorcija italijanskega Astaldija in turškega CT Ictasa.

Dela na mostu, ki bo dolg 2,4 kilometra in visok 55 metrov, naj bi stekla v 70 dneh po podpisu pogodbe. Vrednost celotnega projekta je 420 milijonov evrov, EU pa iz kohezijskih skladov prispeva 85 odstotkov. Na Hrvaškem pričakujejo, da bodo celotni projekt, ki vključuje tudi zahtevno prenovo približno 33 kilometrov cest na polotoku Pelješcu, končan do leta 2022.

Del politikov v BiH, predvsem iz vrst bošnjaških političnih strank, nasprotuje izgradnji hrvaškega mostu, dokler BiH ne bo uresničila svoje pravice dostopa do odprtega morja v skladu s konvencijo ZN o pravu morja. V Zagrebu zagotavljajo, da most ne bo oviral prometa za pristanišče v Neumu v BiH.

Predsedujoči svetu ministrov BiH Denis Zvizdić je v torek ob robu srečanja Procesa sodelovanja v jugovzhodni Evropi (SEECP) na Brdu pri Kranju napovedal, da bo kmalu prispel na obisk na Hrvaško zaradi pogovorov o vseh odprtih vprašanjih med državama, vključno z mostom na polotok Pelješac.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar