FinD - Novice - Sodelovanje med podjetji in vlagatelji prinaša obojestranske koristi
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

19.4.2018

Sodelovanje med podjetji in vlagatelji prinaša obojestranske koristi

Ljubljana, 19. aprila (STA) - Vstopa vlagatelja v lastniško strukturo podjetja ne bi smeli obravnavati le kot pridobivanje lastništva, temveč predvsem kot priložnost za medsebojno sodelovanje, rast in razvoj, so poudarili udeleženci današnjega poslovnega zajtrka v organizaciji AmCham Slovenija. Sodelovanje je zelo koristno tudi med malimi in srednjimi ter velikimi podjetji.

Kot vlagatelji so se dogodka v Ljubljani udeležili Michael Sopivnik iz družbe Aquila Software, Andrzej Bartos iz družbe Innova Capital in Ludo Bammens iz družbe KKR. Sopivnik je poudaril, da so mnoga podjetja zelo uspešna, a imajo omejene možnosti za rast. Takrat so na potezi vlagatelji, ki lahko tudi pomagajo prestrukturirati poslovanje, svetujejo pri prodoru na tuje trge in pomagajo pri soočanju z različnimi drugimi izzivi.

Bartos je ob tem izpostavil pomen odprtosti podjetja za nove izzive in pripravljenosti na mednarodno rast. Kot je predstavil na konkrektnem primeru, je sklad Innova Capital ustanovil več manjših skladov, saj so ugotovili, da so ti v lokalnem okolju bolje sprejeti.

Ko velik vlagatelj vstopi v podjetje, po Bammensovih besedah pripelje s seboj "družino" - številna podjetja, v katera so vlagali pred tem. Ta se na podlagi priporočil lahko odločijo za vlaganje v istem lokalnem okolju. "Nudimo lahko dostop do investicijskih sredstev 150 podjetij z vsega sveta," je dejal.

Na drugem panelu sta o rasti, razvoju in sodelovanju govorila glavni direktor Alpine Bojan Gantar in predsednik skupine Slovenijales Gregor Benčina kot predstavnika tradicionalnih slovenskih podjetij. "Rast lahko temelji le znanju, kakovosti in znamki," je poudaril Benčina, ki je uspešno rast predstavil na primeru blagovne znamke Jelovica.

Kot je poudaril, so pri razvoju izdelkov znamke Jelovica želeli tako kakovostne izdelke, da jih lahko ponudijo na vsakem trgu. Na vzhodnih trgih je po njegovih besedah pomagala že prepoznavnost imena, na zahodnih pa so prepričali s kakovostjo. Opozoril je sicer, da je vzpostavitev dobre blagovne znamke dolgotrajen in drag postopek.

Gantar je medtem poudaril, da lahko odlični zaposleni v precejšnji meri nadomestijo dotrajano infrastrukturo ali opremo, kar se je izkazalo tudi pri primeru Alpine. Prepričan je, da je za močno rast ključno tudi sodelovanje med malimi in srednjimi ter velikimi podjetji, sta se pa z Benčino strinjala, da odgovor na vprašanje učinkovitega povezovanja podjetij različnih velikosti ni enostaven.

Benčina je spomnil, da so mnoga mala in srednja podjetja nastala v sodelovanju z velikimi, direktor družbe ZZI Igor Zorko pa je izpostavil, da je bilo vsako veliko podjetje nekoč manjše. Pomen malih in srednjih podjetij je izpostavil tudi prvi mož Elektrončka Janko Medja, ki jih je označil za hrbtenico slovenskega gospodarstva, ob tem opozoril, da so na mednarodni ravni tudi nekatera za naše razmere velika podjetja mala ali srednja.

V zaključku dogodka je bilo govora tudi o razlikah med državnim in zasebnim lastništvom podjetij. Ustanovitelj družbe Mbills Matjaž Čadež se je zavzel za čim več zasebnega lastništva, ki je z razvojnega vidika po njegovem mnenju precej bolj perspektivno.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar