FinD - Novice - Kitajska odpira trg proizvajalcem vozil, delnice navzdol
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

18.4.2018

Kitajska odpira trg proizvajalcem vozil, delnice navzdol

Peking, 18. aprila (STA) - Kitajska namerava tujim koncernom povsem odpreti svoj trg proizvodnje avtomobilov, letal in ladij. Avtomobilski koncerni, kot je Volkswagen, ali proizvajalci letal, kot je Airbus, pri poslovanju na Kitajskem ne bodo več odvisni od tamkajšnjega partnerja, je v Pekingu sporočila državna komisija za razvoj in reforme. V odgovor so se delnice pocenile.

Po napovedih komisije naj bi še letos odpravili omejitve za tuje lastništvo v kitajskih proizvajalcih električnih avtomobilov, letal in ladij. Klasična avtomobilska industrija bo prišla na vrsto nekaj pozneje, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Tako naj bi omejitve za lastništvo tujih podjetij v kitajskih proizvajalcih gospodarskih vozil odpravili v letu 2020, v proizvajalcih osebnih avtomobilov pa leta 2022. Zdaj smejo biti tuji avtomobilski proizvajalci na Kitajskem aktivni le v primeru, da v ta namen ustanovijo podjetje v skupni lasti s kitajskim partnerjem. Vendar v njem ne smejo imeti več kot polovičnega deleža.

Načrtovano odprtje trga so vlagatelji na evropskih borzah sprejeli z olajšanjem in delnice evropskih avtomobilskih proizvajalcev so se v torek podražile.

Ravno obratno so se danes odzvali vlagatelji na kitajskih borzah. Delnice petega največjega kitajskega proizvajalca avtomobilov BAIC, ki ima eno podjetje v mešani lasti z nemškim Mercedes Benzom in drugo s korejskim Hyundaijem, so se v Hongkongu pocenile za skoraj 13 odstotkov.

Delnice Guangzhou Automobile Group, ki ima skupno podjetje z italijansko-ameriškim proizvajalcem avtomobilov Fiat Chrysler in japonsko Toyoto, so v Šanghaju izgubile deset odstotkov vrednosti, kar je dnevni limit, nato pa so se pred zaprtjem borze malenkost podražile. Trgovanje so končale na 8,77 odstotka nižji ravni kot v torek, medtem ko so se v Hongkongu, kjer se prav tako trguje z njimi, pocenile za devet odstotkov.

Guangzhou Automobile Group je šesti največji proizvajalec avtomobilov na Kitajskem in je lani skupaj z kitajskim partnerjem v razvoj pametnih novih avtomobilov na alternativni pogon vložil 1,2 milijarde juanov (154 milijonov evrov).

Delnice največjega kitajskega proizvajalca avtomobilov SAIC Motor Corporation, partnerja nemškega Volkswagna in ameriškega General Motorsa, so se v Šanghaju pocenile za 2,45 odstotka. Za 4,46 odstotka se je v Hongkongu znižala tudi vrednost delnic sedmega največjega kitajskega proizvajalca avtomobilov Geely, katerega kitajski lastnik Li Shufu je februarja postal največji posamični lastnik nemškega Daimlerja.

Novica državne komisije za razvoj in reforme, da namerava še letos odpraviti omejitve pri lastništvu tujcev tudi v proizvajalcih zračnih plovil, kot so velika potniška letala, regionalna letala, helikopterji in droni, je prav tako pocenila delnice proizvajalcev in dobaviteljev opreme v tej panogi. Enako velja za delnice družb, povezanih s panogo ladjedelništva. Delnice družbe China State Shipbuilding so se v Šanghaju pocenile za 4,20 odstotka, družbe China Shipbuilding Industry pa za 1,11 odstotka.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar