FinD - Novice - V GZS pozivajo k sprejetju zakona o varstvu osebnih podatkov še v tem mandatu DZ
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

6.4.2018

V GZS pozivajo k sprejetju zakona o varstvu osebnih podatkov še v tem mandatu DZ

Ljubljana, 06. aprila (STA) - V Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) pozdravljajo, da je vlada sprejela besedilo zakona o varstvu osebnih podatkov. Ob tem pozivajo poslance, naj potrdijo zakon še v tem sklicu DZ. Opozarjajo, da je nesprejetje zakona eden izmed ključnih razlogov, zakaj se podjetja še niso v celoti prilagodila pravilom iz evropske uredbe o varstvu podatkov.

Omenjena evropska uredba, katere rešitve zakon prenaša v slovenski pravni red, bo začela veljati 25. maja. Zakon in uredba bosta pomembno vplivala na gospodarstvo kot celoto, poudarjajo v GZS in dodajajo, da bo prenos določb uredbe predstavljal izjemno veliko težavo za vse obdelovalce, saj vnaša nova pravila, ki so toliko bolj nejasna zaradi dejstva, da smo še vedno brez uradnega prevoda uredbe v slovenski jezik ter (zaenkrat) neobstoja zakona o varstvu osebnih podatkov.

Kot dodajajo, je bilo sprejetje zakona načrtovano že za lansko leto, kar bi podjetjem teoretično dalo dovolj časa za prilagoditev tako uredbi kot pravilom, ki bi jih prinesel nov zakon, a do danes do potrditve zakona v DZ še ni prišlo.

"To pa predstavlja tako poslovna kot pravna tveganja za gospodarstvo. Zakon tako predstavlja stabilnost in hkrati daje tudi večjo predvidljivost. Bo pa tako velika sprememba potrebovala kar precej časa, da bo oblikovana tudi poslovna praksa in posledično praksa informacijskega pooblaščenca," so za STA navedli v GZS.

Tako poudarjajo, da je sprejem zakona v tem mandatu in tem sklicu DZ nujen, saj bi nepravočasni sprejem zakona in nepravočasna uveljavitev določb o neposrednem trženju in prepotrebnem prehodnem obdobju predstavlja izjemno veliko in resno tveganje, "celo tako veliko, da bi lahko prišli do točke, ko posamezne prodajne poti direktnega marketinga čez noč ne bi bile več rentabilne".

V GZS opozarjajo, da se je v družbah, ki se resno ukvarjajo z neposrednim trženjem, baza kupcev izgrajevala več let oziroma celo desetletij. Družbe pa so za investicijo v izgradnje teh baz namenile ogromna denarna sredstva, v zadnjih desetih do 15 letih tudi do več milijonov evrov na ravni posameznega podjetja.

Če bodo morala podjetja za vse kupce iz baz ponovno pridobivati soglasja ob zaostrenih pogojih iz uredbe in zakona, lahko v najbolj optimističnih scenarijih računajo kvečjemu na 30 odstotkov vrnjenih pozitivnih (ponovnih) soglasij.

To pa lahko pomeni občuten padec prometa preko teh prodajnih poti, če ne bomo imeli ustreznih podlag in ustreznega prilagoditvenega obdobja, opozarjajo na GZS. "To seveda ni samo stvar zakona, lahko pa sprejem zakona v tej obliki z vključenim prilagoditvenim obdobjem, ki pa menimo, da mora biti še daljše, tovrstna tveganja vsaj deloma omili," so še zapisali.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar