FinD - Novice - Mlekarna Celeia lani z devetodstotno rastjo prodaje
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

6.4.2018

Mlekarna Celeia lani z devetodstotno rastjo prodaje

Žalec, 06. aprila (STA) - Mlekarna Celeia je leto 2017 sklenila z devetodstotno rastjo prodaje, s tem pa presegla 60 milijonov evrov prihodkov. Prvi mož družbe v lasti zadrug Marjan Jakob je ob današnjem vsakoletnem poslovnem srečanju z največjimi dobavitelji dejal, da so poslovno leto zaključili pozitivno, dobiček v višini pol milijona evrov pa je primerljiv z letom 2016.

Podjetje surovo mleko na svojem območju odkupuje od okoli 1100 dobaviteljev, ki so združeni v 17 kmetijskih zadrug, tako da je vse mleko, ki ga kot osnovno surovino dnevno pripeljejo v mlekarno, slovensko. Lanski odkup je bil rekorden, več kot 100 milijonov litrov mleka, kar je za odstotek več kot leto prej.

Sicer pa trend rasti odkupa mleka po Jakobovih besedah ni zaznamoval samo njihove mlekarne, pač pa celotno odkupno območje v Sloveniji in EU, kjer se je povprečna cena mleka v letu 2017 povsod zvišala.

V Mlekarni Celeia se lahko pohvalijo z novimi rekordi tudi na področju mlečnih izdelkov, saj so lani predelali šest milijonov litrov mleka več kot leto prej. Proizvodnjo so glede na leto prej povečali pri vseh kategorijah izdelkov, še posebej na področje jogurtov, saj so jih prodali za dobro petino več, pri čemer je narasla zlasti proizvodnja tekočih jogurtov v plastenkah.

V strukturi 60,1 milijona evrov ustvarjenih prihodkov delež prodaje lastne znamke na slovenskem trgu znaša 45,7 milijona evrov, kar je 14 odstotkov več kot leto prej oziroma pomeni 76 odstotkov celotne prodaje, medtem ko so na tujih trgih prodali za 14,4 milijona evrov izdelkov, kar je devet odstotkov več kot leto prej. Prisotni so v enajstih državah, najbolj v Bosni in Hercegovini, Hrvaški, Italiji in Nemčiji.

"Realizacijo smo lani povišali za 5,5 milijona evrov, skoraj ves ta denar pa smo dejansko namenili kmetom za ceno mleka. Dobiček je zato skoraj enak kot leto prej, s čimer pa seveda nismo popolnoma zadovoljni, še posebej glede na naše potrebe po razvoju in modernizaciji proizvodnje, ki jo kar precej potrebujemo," je dejal Jakob in dodal, da so lani za investicije namenili poldrugi milijon evrov.

Po njegovih besedah letos v mlečnem sektorju pričakujejo zaostreno delovanje konkurence, predvsem tujih in s ponudbo novih izdelkov, kar bo povzročilo dodaten pritisk na znižanje cen. To bo tudi od njih zahtevalo preudarno poslovanje in obvladovanje stroškov, kljub temu pa načrtujejo realizacijo prodaje v višini 63,5 milijona evrov.

Podjetje trenutno zaposluje 220 ljudi, samo lani so zlasti v proizvodnji število zaposlenih povišali za desetino. Potrebe po dodatnih delavcih so, vendar se, tako kot druga podjetja, v obdobju rasti že srečujejo s problematiko pomanjkanja primernih kadrov na trgu. Jakob upa, da jim bo dovoljeno tudi zaposlovanje delavcev iz držav nekdanje Jugoslavije, ki predstavljajo tudi njihov največji izvozni trg.

V ozadju se dogajajo tudi pomembne lastniške spremembe, saj je tik pred zaključkom prodajni postopek za 26-odstotni delež KD Kapitala in Alta Medie, za katerega so družbeniki iz vrst kmetijskih zadrug uveljavili predkupno pravico. Kot je danes dejal Jakob, trenutno čakajo soglasje varuha konkurence, ki ga pričakuje še ta mesec, s tem pa bodo postali prava kmečka mlekarna z 99,7-odstotnim lastniškim deležem zadrug.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar