FinD - Novice - Hrvaška refinancirala več kot polovico dolgov cestnega sektorja
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

29.3.2018

Hrvaška refinancirala več kot polovico dolgov cestnega sektorja

Zagreb, 29. marca (STA) - Hrvaška vlada je danes odobrila jamstva za prestrukturiranje 1,8 milijarde evrov dolga cestnega sektorja, ki je obremenjen s približno petimi milijardami evrov dolgov. Skupaj z lansko izdajo obveznic je omogočila refinanciranje približno 60 odstotkov dolgov treh javnih cestnih podjetjih, kar bo znižalo obresti za približno 50 milijonov evrov letno.

Hrvaška je že lani izdala za 1,275 milijarde evrov evrskih obveznic, s katerimi so plačali del dolgov javnih podjetjih Hrvatske ceste, Hrvatske autoceste in Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ), je spomnil hrvaški minister za finance Zdravko Marić na novinarski konferenci po današnji vladni seji. Te dolgove so refinancirali za 12 let z obrestno mero, določeno pri 2,75 odstotka, kar je občutno manj v primerjavi s prejšnjimi posojili, ki so imeli 4,6-odstotno obrestno mero.

Danes potrjeno jamstvo pa je omogočilo refinanciranje 1,8 milijarde evrov posojil pri osmih bankah, ki delujejo na Hrvaškem, prav tako za 12 let ob fiksni obrestni meri 1,95 odstotka. Doslej je bila ta postavljena pri 3,77 odstotka. Od novega posojila je nekaj več kot 1,4 milijarde evrov namenjenih za avtocestno podjetje, 467 milijonov evrov za cestno podjetje ter 202 milijonov evrov za ARZ.

Hrvaški finančni minister je izpostavil, da se v prihodnjem obdobju pričakuje zvišanje obrestnih mer, kar pomeni, da bodo do leta 2030 vsako leto privarčevali najmanj 50 milijonov evrov letno samo iz naslova obresti.

Marić je napovedal, da bodo po podobnem modelu refinancirali dodatnih 400 milijonov evrov posojil v letu 2019. Preostalih 1,5 milijarde evrov posojil pa bodo odplačali po redni poti, celotne dolgove naj bi poplačali do leta 2033. Omenil je, da dolgovi cestnega sektorja predstavljajo približno 13 odstotkov hrvaškega javnega dolga, ter da so pri refinanciranju imeli tudi jamstva Svetovne banke, a jih niso mogli uporabiti.

Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković je dodal, da gre pri prestrukturiranju javnih cestnih podjetjih za največjo reformo v hrvaškem prometnem sektorju. Po njegovem mnenju so uspeli "obdržati hrvaške avtoceste v rokah hrvaških državljanov", potem ko je nekdanja socialdemokratska vlada načrtovala monetizacijo avtocest. Po njegovih besedah so z refinanciranjem privarčevali dovolj denarja za še en most na polotok Pelješac.

Pri tem so morali uvesti tudi nekatere manj priljubljene ukrepe, kot je bilo sezonsko zvišanje cestnin. Glede na to, da so obenem zvišali prihodke avtocestnih podjetij, ter da se trend rasti prometa na hrvaških avtocestah nadaljuje, bo uporaba hrvaških avtocest nekoliko dražja tudi v prihajajočih poletnih mesecih, je napovedal.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar