FinD - Novice - Pri krepitvi logistike mora Slovenija izkoristiti svojo geostrateško lego
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

22.3.2018

Pri krepitvi logistike mora Slovenija izkoristiti svojo geostrateško lego

Bruselj, 22. marca (STA) - Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je na današnji transportno-logistični konferenci v Bruslju izpostavil pomen logistike in transporta za gospodarstvo in poudaril, da je naloga Slovenije okrepiti svojo vlogo na področju transportne logistike. Pri tem pa mora, kot je dejal minister, v čim večji meri izkoristiti svojo geostrateško lego.

Logistika je zelo pomemben del gospodarstva, transport pa nepogrešljiv del logistike, je v govoru, kot so sporočili z ministrstva, dejal Gašperšič, ki opravlja tekoče posle. Danes delež prepeljanega tovora po cesti presega 80 odstotkov, kar prinaša številne izzive, povezane z zahtevami po vedno krajšem potovalnem času, vzpostavitvi ustrezne infrastrukture in neprestanem iskanju novih kakovostnih rešitev.

Ministrstvo za infrastrukturo po njegovih besedah veliko pozornosti namenja razvoju, modernizaciji in vzdrževanju javne prometne infrastrukture, zato je za obnove obstoječega omrežja v tem mandatu namenjenega veliko več denarja kot v preteklosti.

"Zavedajoč se geostrateške lege Slovenije v evropskem prostoru je za razvoj logistike v prvi vrsti potrebna dobra infrastruktura. V zadnjih treh letih smo na najbolj ključnih infrastrukturnih projektih, kot so drugi tir med Divačo in Koprom, cestna povezava tretje razvojne osi med Dravogradom in Vinico na meji s Hrvaško ter druga cev avtocestnega predora Karavanke, naredili ogromne korake naprej, že letos in v prihodnjih letih pa se bodo ti projekti začeli izvajati tudi v gradbenem smislu," je povedal minister.

Logistiki je posebna pozornost namenjena v Strategiji razvoja prometa v RS do leta 2030. Poleg glavnih slovenskih vozlišč, ki so že zajeta v vseevropskem prometnem omrežju, je v strategiji, pri vseh načinih prometa, posebej poudarjen širši pomen razvoja intermodalnih vozlišč. Pozornost pa usmerjajo tudi v razvoj malih logističnih centrov ter varnih in varovanih parkirišč, ki bi jih radi umestili ob slovenskem avtocestnem križu.

Pomen intermodalnosti je poleg modernizacije železniškega prometa v svojem govoru na konferenci izpostavil tudi državni sekretar Jure Leben. Ob tem se je dotaknil pomembnosti Luke Koper v slovenski in evropski logistiki. "Koprsko pristanišče predstavlja najkrajšo povezavo z Daljnega vzhoda preko Sueza v Evropo z razdaljo, ki je približno 2000 navtičnih milj krajša v primerjavi z drugimi severnoevropskimi pristanišči in posledično omogoča za približno pet dni krajši čas tranzita," je dejal Leben. Ob tem je poudaril, da je za razvoj Luke Koper ključna izgradnja drugega tira železniške povezave med Divačo in Koprom.

Na konferenci sta bila med govorci tudi evropska komisarka Violeta Bulc in predsednik vlade, ki opravlja tekoče posle, Miro Cerar, ki je dejal, da je Slovenija geografsko na križišču ključnih evropskih koridorjev, kar se odraža na vseh področjih razvoja, od kulture do infrastrukture in logistike.

Transport in logistika sta po njegovih besedah ključna sektorja, kjer bi morala Slovenija čim bolje izkoristiti svoje primerjalne prednosti. Ob tem ima ključno vlogo v logističnem sektorju prav Luka Koper, ki je zaradi svoje lege na severu Jadranskega morja najbolj ekonomična točka za raztovarjanje ladij z blagom, namenjenim v Srednjo Evropo. "Slovenija mora okrepiti svojo strateško geografsko prednost s sodobno infrastrukturo. Geografska lokacija sama ne zadostuje," je opozoril.

"Ni mi treba poudariti, da drugi tir Divača-Koper ni le v slovenskem strateškem interesu, temveč je tudi v interesu držav v zaledju oziroma celotne Evrope," je dodal.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar