FinD - Novice - Kriza zarezala v varstvo potrošnikov v Sloveniji
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

14.3.2018

Kriza zarezala v varstvo potrošnikov v Sloveniji

Ljubljana, 14. marca (STA) - Stanje na področju varstva potrošnikov v Sloveniji je zaskrbljujoče. Kriza je močno zarezala v sredstva za ta namen, še večja težava pa je, da je nastalo nerazumevanje, zakaj varstvo potrošnikov sploh potrebujemo, je pred svetovnim dnevom varstva potrošnikov opozorila predsednica Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) Breda Kutin.

V krizi so občutno usahnila javna sredstva tako na področju varstva potrošnikov kot tudi pri analizah, inšpekcijah in podobnih mehanizmih, je na novinarski konferenci v Ljubljani opozorila Kutinova. "Ni enostavno povrniti zadev nazaj," je povedala, obenem pa obžalovala, da se je varstvo potrošnikov pri nas razumelo kot nepotreben strošek. V prihodnje bi lahko stanje pomagali spremeniti dve pomembni okoliščini: nova evropska pogodba za potrošnike ter prihajajoče volitve v slovenski parlament.

Evropska komisija želi z novim dokumentom, katerega vsebino naj bi razkrila v roku kakšnega meseca dni, skušala dvigniti varstvo potrošnikov na višjo raven. Ta mehanizem bo prinesel nove zaveze tudi za Slovenijo, čeprav je Kutinova opozorila, da je pogosto še pomembnejše od predpisov njihovo uveljavljanje v praksi. Potrebujemo proaktivno delovanje in sodelovanje ministrstev, nadzornikov in regulatorjev, je izpostavila.

Prav tako priložnosti za izboljšave na ZPS vidijo v prihajajočih parlamentarnih volitvah. Kot je opozorila Kutinova, v koalicijski pogodbi sedanje vladne koalicije ni besede potrošnik, nacionalni program varstva potrošnikov, ki je veljal za obdobje od leta 2012 do leta 2017, pa se je iztekel in niti ni videti, da bi odločevalci pripravljali novega.

V pozivu političnim strankam bo zato ZPS izpostavila ključna področja in predloge ukrepov za okrepitev in izboljšanje varstva potrošnikov na posebej problematičnih področjih, med drugim na področjih finančnih storitev, energetike, telekomunikacij, hrane ter pravic potrošnikov. Javnost bodo tudi obvestili o tem, kako so se politične stranke na njihove pobude odzvale.

Novinarsko konferenco so na ZPS pripravili dan pred 15. marcem, ki je svetovni dan varstva potrošnikov. Letos je ta dan posebej posvečen digitalnemu trgu in bo potekal pod sloganom Digitalni trg naj postane pošten. Kot je opozoril Boštjan Okorn iz ZPS, je digitalni trg zelo odprt, zato ga nepridipravi lažje izkoriščajo.

"Najbolj težavno je prepoznavanje prodajalca," je opozoril in spomnil tako na spletne trgovine, ki se lahko že eno uro po nakupu zaprejo in izginejo, kot tudi na lažne prevarantske spletne strani. Veliko je tudi prodaje izdelkov z obljubami, ki jih izdelek nikakor ne more izpolniti - na primer glede zdravja ali varčevanja pri porabi elektrike ali goriva. Pri tem prevaranti igrajo na to, kar je človeku najpomembnejše - čustva, nečimrnost, željo po varčevanju in podobno. Okorn je spomnil, da o pasteh spletnega trga ne izobražujemo primerno niti generacij, ki so sedaj v šolah.

V Sloveniji pa ZPS opaža predvsem tri glavne sklope problemov. Prvi se nanaša na paketno ponudbo. Tako so zaveze med operaterji in potrošniki pri paketih z daljšo vezavo povsem nesorazmerne. Medtem ko na primer potrošnik od takega paketa ne more odstopiti, lahko operater pogoje in ceno poljubno spreminja. Tako ni redko, da operaterji dvignejo tudi cene paketov, ki so bili na trgu predstavljeni pred kratkim. Problematični so tudi televizijski programi v paketih, saj potrošniki nimajo prave možnosti izbire in se niti ne zavedajo, koliko sploh stane posamezni program.

Druga težava so internetne hitrosti. Brez TV-paketov ali v osnovnih TV-paketih potrošniki sploh ne morejo izbirati najvišjih hitrosti dostopa do interneta. Problem je tudi ponujanje hitrosti interneta z "do", saj večina potrošnikov do najvišjih hitrosti sploh ne more zaradi omejitev infrastrukture. Takšni potrošniki za počasnejši internet ne plačajo nič manj.

Tretji sklop največjih domačih težav pa se nanaša na agresivno trženje storitev operaterjev po telefonu. Tržniki namreč potrošnika presenetijo s klicem, nato pa mu dajo izredno malo časa za premislek, preden jih na domu že obišče kurir in jim v podpis ponudi pogodbo. Mnogi se za nakup odločijo zaradi pritiska. Na ZPS želijo doseči, da bi moral potrošnik sam podpisati in na lastno pobudo vrniti pogodbo operaterju v poslovalnici ali po pošti.

Tudi sicer ZPS ne zmanjkuje dela, saj letno prejmejo več tisoč pritožb svojih članov, je opozoril Majaž Jakin iz pravne pisarne zveze. V zadnjem letu ali dveh se je povečalo število težav z zobozdravniki in okulisti, saj je pritožbena pot v primeru slabo opravljenega dela zelo nejasna. Veliko pa je tudi "starih" težav - na primer težav pri uveljavljanju stvarne napake, odklanjanju zahtevkov, ki jih stranke naslovijo na banke in zavarovalnice, težav pri upravljanju večstanovanjskih stavb, težav s poškodbami pri dostavi blaga in podobno.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar