FinD - Novice - Ladjedelnica Uljanik iz težav le s strateškim partnerjem
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

29.1.2018

Ladjedelnica Uljanik iz težav le s strateškim partnerjem

Zagreb, 27. januarja (STA) - Puljska ladjedelnica Uljanik, ki je država ni prestrukturirala, temveč jo je privatizirala, je v težavah. Sedaj je dobila sanacijsko posojilo, v pol leta pa mora sprejeti načrt prestrukturiranja in najti strateškega partnerja. Uprava se zaveda, da je to za nadaljevanje 160-letne tradicije ladjedelništva nujno.

Evropska komisija je nedavno ladjedelnici Uljanik v Pulju odobrila državno jamstvo v znesku 96 milijonov evrov. Sanacijsko posojilo bo skupini Uljanik, v kateri je tudi ladjedelnica 3. maj na Reki in zaposluje nekaj več kot 4500 delavcev, omogočilo kratkoročno likvidnost.

Največji del posojila ali nekaj več kot 48 milijonov evrov so namenili za vrnitev dolgov, približno 12 milijonov evrov pa znašajo terjatve do dobaviteljev in kooperantov. Okoli 35 milijonov evrov so namenili za plače in režijske stroške v naslednjega pol leta.

Večinski lastniki Uljanika so v privatizaciji postali delavci in mali delničarji, ki so zaradi razmer v družbi napovedovali stavko. Ta je do nedavnega veljala za uspešno hrvaško ladjedelnico in ni bilo slišati, da je pred stečajem. Zato so po izbruhu krize v hrvaških medijih ocenili, da gre za "mali Agrokor".

Uprava Uljanika mora v pol leta pripraviti načrt sanacije in najti strateškega partnerja, za kar pa bo imela po ocenah mnogih premalo časa. Uljanik je namreč do sedanjega posojila nakopičil za skoraj 900 milijonov dolarjev državnih jamstev, ki so bila večinoma namenjena prestrukturiranju reške ladjedelnice 3. maj.

Skupina Uljanik naj bi v prvih devetih mesecih leta 2017 zabeležila za nekaj manj kot 200 milijonov kun (26,7 milijona evrov) izgube. Njeno poslovanje je v zadnjih letih zaznamoval nizek izkoristek obstoječih zmogljivosti in izdelave plovil, kjer so stroški presegali prodajne cene.

Po novem naj bi se ladjedelnica preusmerila na izdelavo manjšega števila bolj zahtevnih ladij ter na servisiranje križark in velikih jaht. Krčenje ladjedelnice za njene temeljne dejavnosti bi sredi Pulja lahko odprlo tudi privlačen prostor za turistične namene.

Za prestrukturiranje Uljanika bi potrebovali 465 milijonov evrov, od tega 375 milijonov evrov, da bi zaključili že sklenjena naročila, so navedli hrvaški mediji. Za dokapitalizacijo družbe je interes pokazala zagrebška družba Kermas energija, pismo o nameri je posredovala tudi italijanska ladjedelnica Palumbo iz Neaplja.

Neuradno pa naj bi se za vstop v lastniško strukturo Uljanika zanimala tudi rovinjska Adris grupa, ki ima nekaj manj kot 2,5 odstotka delnic Uljanika, ter DIV grupa, ki je lastnica splitske ladjedelnice Brodosplit. V hrvaški medijih so navajali domnevni interes tudi italijanske ladjedelnice iz Tržiča.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar