FinD - Novice - Slovenija za francoska podjetja večinoma še neznanka
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

16.1.2018

Slovenija za francoska podjetja večinoma še neznanka

Ljubljana, 16. januarja (STA) - Slovensko-francoska blagovna menjava se po več letih upadanja znova krepi, a Slovenija za mnoga francoska podjetja še naprej ostaja neznanka. Potencialov za krepitev sodelovanja je na drugi strani veliko, pri povezovanju podjetij iz obeh držav pa bo odslej pomagal tudi francosko-slovenski poslovni klub.

Menjava med Slovenijo in Francijo se je od leta 2011 naprej zmanjševala in do leta 2016 upadla skoraj za četrtino. Nato pa se je trend obrnil - leta 2016 je glede na leto prej menjava porasla za pet odstotkov na 2,1 milijarde evrov, je na francosko-slovenski konferenci o krepitvi dvostranskih gospodarskih odnosov povedal predsednik Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Boštjan Gorjup. V prvih 10 mesecih lanskega leta se je po podatkih statističnega urada menjava že približala 2,3 milijarde evrov.

Kot je poudaril Gorjup, Francija tradicionalno sodi med top pet slovenskih trgovinskih partneric, v ospredju pa je predvsem avtomobilska industrija. Po podatkih Banke Slovenije so lani francoske tuje neposredne investicije v Sloveniji dosegale 633 milijonov evrov, v Sloveniji pa je delovalo 61 francoskih podružnic oziroma predstavništev. Slovenska podjetja so imela na drugi strani v Franciji le za 13,5 milijona evrov investicij.

Slovenija je žal za mnoga francoska podjetja še neznanka, predvsem zaradi svoje majhnosti, je dejal poslanec in član komisije za zunanje zadeve francoskega parlamenta Frederic Petit. Francoska podjetja ne poznajo dobro slovenskega trga, a vendar je ta zaradi članstva v območju evra in obmorske lege idealno postavljena za krepitev vezi, je prepričan.

Veliko priložnosti se po njegovem med drugim kaže na področju e-mobilnosti. "Tu vidimo veliko priložnosti za francoske in slovenske avtomobilske grozde, ki bi lahko skupaj nastopili tudi na tretjih trgih," je poudaril.

Državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Aleš Cantarutti pa je med drugim izpostavil priložnosti na področju tehnološkega sodelovanja. Francoski lastniki slovenskih podjetij se po njegovih besedah kažejo kot odlični lastniki, ki zaposlujejo, skrbijo za svoje zaposlene in odlično vodijo podjetja. "Takih investicij si želimo še več," je dejal.

Francoska in slovenska podjetja lahko s sodelovanjem dosežejo odlične rezultate, so se strinjali tudi govorci na okrogli mizi. Ljubljanske mlekarne so bile ena najboljših naložb francoskega Lactalisa, je prepričan predsednik uprave Ljubljanskih mlekarn Tomaž Žnidarič. Ponudile so namreč ljudi, znanje, opremo in surovine, medtem ko je Lactalis slovenski družbi zagotovil svojo tradicijo in izkušnje.

Lactalis po njegovih besedah ob prihodu v Slovenijo ni uvajal velikih sprememb. "So nas pa morali odkriti. To je prvi korak, pokazati, kaj lahko ponudimo tujim vlagateljem," je poudaril Žnidarič.

Direktor družbe Poclain Hydraulics Aleš Bizjak se je strinjal, da so kompetence in potencial slovenskih podjetij dovolj dobre. Je pa morala njihova družba med drugim dokazati, da lahko ustrezno streže zahtevnim strankam in trgom, kot je francoski. Med drugim je prepričan, da bi morali pri mladih razvijati kompetence odprtosti do tujine in sodelovanja.

Tudi generalni direktor podjetja Aquasystems Leon Lozar je izpostavil pomen tako inovativnega produkta kot tudi izkušenih podpornih služb. "Mi se s pogodbo zavežemo za 20, 30 let in moramo paziti na svoj ugled," je opozoril. Slovenska podjetja bi se po njegovih besedah od tujih lastnikov lahko veliko naučila, nato pa to uporabila za dvig svoje ambicioznosti.

Matej Čufer iz Gorenja je opozoril, da je francoski trg zelo zahteven in "ni za vsakega", zato so dobrodošli tudi primeri dobre prakse ter pomoč. Poudaril je, da je pomembno krepiti poslovanje, saj se bodo prek tega odpirali še dodatni novi kanali in priložnosti.

Predsednik uprave Revoza Kaan Ozkan pa je med drugim izpostavil nekatere slabosti Slovenije. Gre za majhen trg, pojavlja pa se tudi vprašanje kadrov, je opozoril. Slovenija ima namreč dobro izobražene ljudi, a za nadaljnjo rast in krepitev poslovanja bi jih potrebovali še več. "Slovensko prebivalstvo se stara, kar bi v prihodnje lahko bila težava," je spomnil.

Sodelovanje med slovenskimi in francoskimi podjetji bo odslej krepil tudi poslovni klub, ki ga kot predsednik vodi prvi mož Renault Nissan Adriatic Jean-Pierre Mesić. Danes dopoldne je imel njihov klub 33 članov, med katerimi so tudi Decathlon, Iskratel, Riko, Veolia ter E.Leclerc. Člani v Sloveniji letno ustvarijo okoli tri milijarde evrov prometa in zaposlujejo 12.000 ljudi.

"Nismo majhen igralec, pomembni smo tako za slovensko kot francosko gospodarstvo," je poudaril Mesić. K sodelovanju vabijo nova podjetja, tudi majhna in srednja.

Današnjo konferenco so organizirali francosko veleposlaništvo v Sloveniji, GZS, ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Business France in javna agencija Spirit Slovenija.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar