FinD - Novice - Za tretji del prenove zadnjega dela kočevske proge javno naročilo
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

15.1.2018

Za tretji del prenove zadnjega dela kočevske proge javno naročilo

Kočevje, 15. januarja (STA) - Izvajalci naj bi aprila končali drugi del prenove in nadgradnje zadnjega 12,2-kilometrskega dela kočevske železniške proge med Ribnico in Kočevjem. Tej bo sledil še tretji prenovitveni del, za katerega je objavljeno javno naročilo, uvedba železniškega prometa po pol stoletja, odkar je tam vozil zadnji vlak, naj bi bila možna prihodnje leto.

Na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI) so za STA navedli, da morajo izvajalci zdajšnja prenovitvena dela, ki so ji začeli oktobra predlani, končati sredi aprila, država pa bo za ta skupaj z aneksom za dodatna dela za izkop v kamnini skupaj z davkom odštela nekaj manj kot 15,4 milijona evrov.

Ocenjena vrednost tretjega dela prenove oz. nadgradnje, za katerega teče javno naročilo, je 19 milijonov evrov. Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je ob obisku Kočevja oktobra lani napovedal, da bodo uvedbo rednega železniškega potniškega prometa do Kočevja omogočili prihodnje leto.

Po podatkih DRSI zdajšnja gradbena dela obsegajo nadgradnjo 12,2-kilometrskega odseka železniške proge Ribnica-Kočevje, prenovo železniške postaje Kočevje, ureditev postajališča Stara Cerkev, izvedbena dela na postajah Ribnica, Ortnek in Dobrepolje, ureditev postajališč Čušperk in Spodnja Slivnica, ureditev nivojskih prehodov in kočevskega podvoza.

Na 12,2-kilometrskem odseku te dni gradnja teče na železniških postajališčih Čušperk, Spodnja Slivnica in Stara Cerkev, na železniški postaji Dobrepolje gradijo podhod in perone, novo nakladalno klančino in parkirišče. V Ribnici in Dobrepolju končujejo menjavo stavbnega pohištva in zunanjo ureditev postajnih stavb. Na delu odprte proge zamenjujejo spodnji in gornji ustroj. Dela tečejo tudi na železniški postaji Kočevje.

Zadnji oz. tretji del prenove bo obsegal zamenjavo in posodobitev signalno-varnostnih in telekomunikacijskih naprav na celotni železniški progi Grosuplje-Kočevje oz. njihovo vgradnjo na postajah Dobrepolje, Ortnek, Ribnica in Kočevje, vgradnjo telekomunikacijskih naprav na postajališčih Spodnja Slivnica, Čušperk, Velike Lašče, Stara Cerkev in na postajah Dobrepolje, Ortnek, Ribnica, Kočevje, ter ureditev in zavarovanje nivojskih prehodov, so še zapisali na DRSI.

Z navedenimi deli bodo končali prenovo in nadgradnjo približno 50-kilometrske kočevske železnice od Grosupljega do Kočevja, in to mesto po pol stoletja, odkar je tam vozil zadnji vlak, vnovič železniško povezali z Ljubljano.

Traso železniške proge med Ljubljano in Kočevjem, ki je pospešila predvsem izvoz rjavega premoga, lesa in lesnih izdelkov iz kočevsko-ribniške doline ter tamkajšnji gospodarski razvoj, so določili leta 1887, progo pa so leta 1892 začeli graditi v Velikih Laščah. Slavnostno so jo odprli 27. septembra leta 1893, prvi vlak pa je po njej zapeljal 24. julija tega leta.

Po progi so v njenih najboljših letih prepeljali do 170.000 ton premoga in nekaj več kot 130.000 ton lesa. Hkrati s tovornim pa je na progi Ljubljana-Kočevje tekel potniški promet. Potniški vlaki so na omenjeni progi od leta 1968 vozili le še do Velikih Lašč, po letu 1970 so ukinili tudi te.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar